pinnen in china / trein

  • pimvanwonderen@hotmail.com

    Wij gaan deze zomer van Beijing via Shanghai, Shuzou, Guilin (Yangshuo), Hong Kong naar Guangzhou. Kun je in deze steden makkelijk met ING-pas / Maestro makkelijk pinnen?

    We willen met nachttreinen van Shanghai naar Guilin en van Guilin naar ShenZhen (Hong Kong). Tickets kun je alleen in plaats van vertrek kopen. Daardoor kunnen we tickets uiterlijk 1 week van tevoren boeken. Is dit tekort dag of zal dat geen probleem zijn?

    Alvast dank voor reactie.

  • Fengzi Marco

    Wat bedoel je met pinnen? Geld uit een ATM halen of betalen in een winkel of restaurant. Het eerste kan wel, het laatste niet.

    Tickets een week van tevoren is over het algemeen op tijd.

  • pimvanwonderen@hotmail.com

    Dank voor reactie. Ik bedoelde idd pinnen uit de muur. Er is een grote ATM-dichtheid?

  • Fengzi Marco

    Ja hoor, geen probleem. Overal is wel een Bank of China.

  • tjatja

    idd je kan over het algemeen alleen pinnen bij Bank of China, die zijn overal aanwezig echter Construction bank heeft tegenwoordig ook veelal Meastro,

    Houd er rekening mee dat veel banken/ATM op zondagavond, maandagochtend geen geld meer hebben.. overkwam me vanochtend weer eens.

    De gegroeten

  • Koecing

    Heer van Wonderen,

    Zojuist teruggekeerd van vier-weeks reis door China. Helaas moet ik melden dat ik nergens geld heb kunnen opnemen met mijn “wereldpas”van de ABN-AMRO. Slechts bij een ABC filiaal in Chengdu kon ik door tussenkomst van een medewerkster en een manager een gering bedrag opnemen.

    (Ook reigenoten met ING hadden problemen om nog maar te zwijgen over Rabo klanten, RABO heeft alle passen standaard geblokkeerd voor geldopname buitenland. Dus rabo klant, eerst aangeven dat je in buitenland wilt pinnen.)

    Voor het overige was ik aangewezen op geldopname via VISA/Mastercard. Geen prbleem alleen veel duurder. Klacht ligt inmiddels bij ABN-AMRO en naar het zich laat aanzien wordt ik schadeloos gesteld

  • jan58

    Vraag aan Koecing:

    Ook ik heb alleen een wereldpas van de ABN-AMRO en ga over vier weken drie weken naar Chengdu. Volgens de bank zijn er genoeg automaten …..of gewoon" cash meenemen ?

  • Fengzi Marco

    Nooit contant geld meenemen. Als het gestolen wordt, dan ben je het gewoon kwijt. Is niet verzekerd.

  • y.sambeek@gmail.com

    Je kunt goedkoop pinnen met de visacard als je er van te voeren geld opstort. (positief saldo)

    We betaalden per stransactie, met een positief saldo, € 1,80. Maar dat zal wel ietsje verhoogd zijn.

    Groetjes

    Yvonne van Sambeek

  • Koecing

    Kan inmiddels melden dat ik schadeloos ben gesteld door ABN/AMRO. Weet inmiddels ook dat er lagere limiet ligt op pinnen buiten Europa. Informeer even via het infonummer van ABN/AMRO.

    Ik zou een volgend keer of travellercheques of cash meenemen en juiteraard VISA/Mastercard.