pinnen in china / trein

  • Fengzi Marco

    Travellercheques is ouderwets achterhaald. Cash is te diefstalgevoelig. Pinnen met Creditcard is te duur. Zoals ik al eerder schreef: Ik heb geen problemen met m'n Rabopas. Wellicht van bank wisselen?

  • Koecing

    Goeie tip van y.sambeek2gmail.com Ik kreeg van ICS (VISA/mastercard) info dat pinnen bij positief saldo slechts € 1,50 kost.

    Dat is nog voordeliger dan pinnen met je bankpas.

    Fenghzi Marco : even ter aanvulling, ook ING en Rabo klanten hadden tijdens onze reis problemen met geldopname in China. Dus switchen naar een andere bank ?

  • Fengzi Marco

    Nee, aan je bank doorgeven dat je wilt pinnen buiten Europa. Wat ik nooit begrijp is dat ik nooit problemen heb in China en andere wel. Doe ik iets heel erg goed?

  • y.sambeek@gmail.com

    Daar ben ik weer.

    Toch wat info snuiven voor onze reis naar China.

    Met de visa kun je overal terecht, meest erkend. (zorg voor een positief saldo). Het maakt niet uit waar je je Visacard besteld.

    We hebben overal kunnen pinnen met Visa, niet met de Mastercard. (bv in Japan, Korea maar het kan veranderd/verbeterd zijn)

    En het is het goedkoopst.

    Zorg dat je voldoende cash bij je hebt en in kleine coupures. De meesten kunnen niet wisselen, vreemd?? (Wij zijn de rijke toeristen)

    Al 2 keer is “onze” creditcard gebruikt. Daar zijn we voor gebeld. Toen ik vroeg waarom ze deze transactie niet vertrouwde was het antwoord.

    Dit past niet binnen jullie bestedingspatroon. Iemand had een pizza gekocht in New York met onze kaart.

    We bewaren ook altijd alle bonnen, ik noteer ze in een notitieblokje. en check de afschriften thuis. Is op één keer na goed gegaan.

    Heel veel plezier op vakantie.

    Groetjes

    Yvonne

  • Fengzi Marco

    Gratis pinnen gewoon met je bankpas.