Vliegen naar China

• Maarten

Beste Allemaal,

Ik ben druk bezig om mijn reis naar China voor de periode 20 feb - 7 april (aaankomst beijing. vertrek hong kong of shanghai (daar twijfel ik nog over)). De data kunnen nog een paar dagen verschuiven

ivm vluchten en daar gaat ook mijn vraag over.

Met enige regelmaat lees ik dat mensen als rond de 500,- zitten voor een retour. Als ik nu kijk op de bekende sites als KLM (NL en BE), vliegtickets.nl en cheaptickets dan kom ik rond de 800,- uit. Is er een bepaalde

periode dat ik het best kan gaan kijken. Ben ik nu nog te vroeg voor dat soort aanbiedingen?

Dank!

• Fengzi Marco

Je bent nog een beetje te vroeg.

Vluchten met Aeroflot zijn vaak erg goedkoop en vluchten waarbij je diverse keren moet overstappen.

• ils

eens met Fengzi, het is nog te vroeg. kijk regelmatig ook op klm.nl, klm.de en klm.be (prijzen kunnen enorm verschillen) + abonneer je op de nieuwsbrief van Lufthansa, heeft ook vaak leuke aanbiedingen

• chinaganger

Nu een aanbieding van Lufthansa, je kan vliegen voor 499 Euro vanaf Frankfurt. Wel van November tot half december, en nu boeken. En met A380. Met HS-trein vanaf Utrecht ben je met 5 uur daar. Je stapt zo uit op het vliegveld. Via Schiphol blijft altijd wat duur vergeleken met Frankfurt en Brussel, nadeel is dat je moet treinen. Maar als je dat vroegboekt is het ook vrij goedkoop. En aankomsttijden kunnen wat ongunstig vallen.

Als het kan zou je voor 300 Euro voordeel wat opschuiven met datum. Andere maatschappijen zullen dan ook wel volgen.

Nu met expo in Shangai en beurzen in Canton zijn de vluchten gemiddeld van 800 tot 1000 Euro.

• Maarten

Dank voor de reacties.

Ik had al gehoord dat er wat beurzen zijn in die omgeving. Nu zullen die volgend jaar wel over zijn.

Dat stukje treinen is inderdaad wel een drempel. Toch makkelijker om op schiphol afgezet te worden. Daarnaast

zal ik eens kijken hoe groot het verschil nu is als je ook het treinkaartje moet kopen. Verder kan ik makkelijk bij schiphol

in de nacht/ vroeg in de ochtend komen en ik vraag mij af of dat met de ICE/ Thalys ook kan.

Kortom, in de gaten houden en ergens november serieus de prijzen in de gaten gaan houden.

• ils

november is misschien weer te laat, ik zou vanaf nu even wekelijks kijken wat de prijzen doen, dan ben je er altijd op tijd bij als er leuke aanbiedingen zijn. Vorig jaar reisden wij half december vanaf Antwerpen voor 450 euro pp naar Shanghai (Thalys Antwerpen - Schiphol) Zelf hoop ik op weer zo'n leuek aanbieding want dan gaan wij nog een keertje

• Johan

Hallo Maarten,

Dusseldorf is ook een goede vertrek optie.

Heen over Frankfurt naar Beijing, terug vanaf Shanghai over Frankfurt voor € 615,-

Johan.

• Fengzi Marco

Ja, maar dan moet ik wel vanaf Almere eerst naar Frankfurt. Volgens mij is dan vanaf Schiphol of dezelfde prijs of goedkoper.

• Els

Dag Maarten,

Vorige week zijn we teruggekomen van onze reis door China. We hebben een geweldige tijd gehad.

Wij vlogen met Aeroflot naar Beijing met een tussenstop van 2-4 uur in Moskou. Helemaal niet erg om even de benen te strekken. We betaalden totaal (2 volwassenen en 2 kinderen op eigen stoelen) rond de 1900 euro. We hebben de tickets geboekt bij D-reizen. In eerste instantie was ik wat huiverig voor Aeroflot, maar dat was nergens voor nodig. Een prima vliegmaatschappij. Op de vlucht Moskou - Beijing vv vlogen we met een nieuwe Airbus met persoonlijke videoschermpjes. Ideaal met kinderen. Op de terugweg werd de vlucht Moskou - Amsterdam uitgevoerd door KLM. Enige nadeel was dat onze bagage vanuit Beijing niet naar Amsterdam was gestuurd en we de rugzakken een dag later thuis kregen bezorgd.

We hebben de vluchten met vertrek in juli (hoogseizoen) in februari geboekt, dus vijf maanden van te voren.

Succes!

Groet,

Els

Ps. Ons reisverhaal staat op http://www.verrereizenmetkinderen.nl

• Maarten

Ik heb het niet onderzocht, maar volgens mij ben je met de extra (OV) kosten niet zoveel goedkoper uit. Daarnaast moet je met de tijden ook op letten dat je niet in de nacht (zo makkelijk) een trein die kant op kan nemen.