Van Beijing naar Hongkong

• Jolijn

Beste China-liefhebbers,

Wij zijn van plan in september of oktober (in ieder niet in de feestweek rondom 1 oktober) van Beijng naar HongKong te reizen,

We zijn nog nooit in China geweest, dus ik denk dat ik de komende maanden flink veel vragen heb (ook omdat we individueel reizen) :-)

Mijn vraag nu is vrij globaal, namelijk buiten de twee grote steden die we dus in ieder geval gaan bezoeken zouden we ook graag wat meer te zien krijgen van het platteland of dorpse China.

Is dat goed mogelijk op de weg van China naar Hongkong? Wij reizen graag per trein, aangezien vliegen niet zo mijn ding is.

Verder vraag ik mij af of er leuke stranden zijn in Hongkong waar we misschien nog 1 a 2 dagen kunnen relaxen voor de terugreis.

We hebben overigens ongeveer 3 weken de tijd.

Hoor graag van jullie!

Groet,

Jolijn

• Jack Gao

Hi Jolijn,

My name is Jack Gao from DDMA CHINA (www.ddma-china.com). We have been doing China tourism business over 5 years. Plz feel free to contact us if we could help with your tirp. You can reach our NL office by 077 320 4238 or CN office by 0086 10 6510 2010.

Gr. Jack

• ils

http://www.travelchinaguide.com/china-trains/display.asp?tp=1&to1=Shenzhen&from1=Beijing&tstop=&trainno1=

Vanaf Beijing kun je naar Shenzhen (ongeveer een dag in de trein) en dan met de metro naar Hongkong

• xby

Hallo Jolijn,

mooie stranden in Hong Kong vind je op Hong Kong island.

Een paar voorbeelden: Repulse Bay en Stanley (bus nemen v.a metrostation Amirality op HK island

In Repulse Bay op het strand staat een tempel met een aantal grote taoistische beelden)

Lamma island ( In Central neem je de Ferry naar Lamma-island. Je kunt er naar 2 verschillende plaatsen met de boot.

Met de ene kom je aan in het seafood-dorp Sok Kwu Wan en wandelt dan naar het relaxte dorp Yung Shue Wan waar je een backpackerssfeertje aantreft.

Onderweg kom je langs mooie strandjes )

veel plezier!

xby

• Fengzi Marco

Wat een veel gebruikte route is: Beijing, Xi'an, Chengdu, Zhongdian, Lijiang, Dali, Kunming, (Guilin) Yangshuo en dan vanaf Guilin naar Hong Kong. Voor strand kan je beter naar Hainan gaan.

• Jolijn

Bedankt voor jullie reacties!

Hoop het strand te bereiken, maar vrees, dat we daar (zoals vaak het geval is) toch weer geen tijd voor gaan hebben gezien alles wat we willen zien.

Hebben sinds gisteren de LP in huis en wat is er toch veel te zien/beleven.

Bedankt voor die route Marco, is dit te doen in 3 weken tijd? Chengdu ligt wel weer wat uit de richting?

Is dit alles te doen met nachttreinen e.d. of moet er gevlogen worden (niet mijn favoriete bezigheid namelijk).

Groet!

• Fengzi Marco

Beijing - Xi'an met de trein;

Xi'an - Chengdu vliegen;

Chengdu - Lijiang vliegen;

Lijiang - Dali met de bus;

Dali - Kunming met de bus;

Kunming - Guilin vliegen;

Guilin - Yangshuo met de boot of bus;

Yangshuo - Guilin met de bus;

Guilin - Hong Kong vliegen.

Maar drie welen is wel wat kort.

• jolijn

Aiaia, 3 tussenvluchten, dat ga ik denk niet overleven :)

Dan wordt het waarschijnlijk een wat minder ambitieus programma (met misschien 1 binnenlandse vlucht).

Ik denk zonder Chengdu, maar vanuit Beijing via wat plaatjes/platteland rechtstreeks richting Hong Kong.

In ieder geval weer bedankt voor je reactie!

• ils

kom net een hele leuke kaart tegen met de hoofdspoorwegen in China http://www.chinatraintickets.net/Images/chinarail.jpg

met deze kaart en de Loneley Planet kun je een leuke reis uitstippelen zonder ook maar 1 binnenlandse vlucht.

je zou ook wat rechter naar beneden kunnen gaan en plaatsen als Hangzhou, Huangshan (heilige berg) Shanghai, Nanjing

etc

of toch naar Chengdu en dan Emei shan, Leshan, Kunming (en vandaaruit Dali en zelfde weg terug) guilin (staat niet op de kaart maar kun je wel vanaf Kunming komen met de trein volgens mij)

Maar let op de tijd, wat Fengzi ook zegt treinen, neemt veel tijd.

• Fengzi Marco

Die drie binnenlandse vluchten duren samen korter dan 9 uur. De vlucht Amsterdam Beijing alleen is al bijna 10 uur.

Van Guilin kan je ook met de trein naar Guangzhou en van daaruit met de boot naar Hong Kong. Scheelt weer een vliegritje.