Wel of Niet naar China?

• Pisang

Natuurlijk heb je groot gelijk. Maar die ergernis waar je over spreekt speelt al langer en niet alleen prikkers hier hebben er over geklaagd. Daarom nogmaals mijn kreet….raadpleeg de history van diverse prikborden en je weet wat ik bedoel!!

Inderdaad, back on topic!

Ik vind China zeer veelzijdig. Heerlijk eten. Soms lekker chaotisch. Maar ben het helemaal met je eens, de natuur is overweldigend. Het is een uitdaging…een avontuur. Geen platgetrapte cliches..;)

• marcochinadiver

Dank :) Eigen zou Hazjar zelf eens naar China moeten gaan. Het is er nu lekker weer. In het noorden koud, maar in Beijing is er lekker weinig smog. In het zuiden is het zeer aangenaam.

• Mark

Deze pagina heeft duidelijk een meerwaarde, ongeacht of de moderator nou wel of niet betrokken is. Het gaat tenslotte om het uitwisselen van ervaringen en wetenswaardigheden, en daarin voorziet deze pagina. En Peter, ga eens wat vaker naar China, daar leer je vanzelf je wat bescheidener op te stellen, Heel makkelijk om vanaf de zijlijn (en weer typisch Nederlands) commentaar te leveren, maar verder geen verantwoordelijkheid te willen nemen. Prettige Kerstdagen!

• pisang

Mark,

Ik vind dat Peter wel gelijk heeft. Als je kritiek uit hoeft het niet direct te betekenen dat je verantwoording moet nemen.

Als je een prikbord modereert en openlijk uitspreekt dat het land en de mensen je niets doet of als, zoals op een ander prikbord, je een stad 3x niets vindt, maar ondertussen wel heftig ik discussies mee gaat…..dan kom je niet geloofwaardig over. Betekent niet dat de eerste de beste die kritiek heeft verantwoording moet nemen. Nee!!! Dat is de taak van de moderator!!

• marcochinadiver

Ook een moderator mag een mening hebben, maar volgens mij was op 15-12-2008 om 23:36 de reactie van Eric S'pore en niet van china.pagina.nl, maar ik kan mij vergissen.

• Prikker

@ Marco

Eric S'Pore is de moderator

@ Algemeen

Op zich is ‘t wel opmerkelijk dat de moderator van een landenpagina niet een positieve mening heeft over dat land, maar dat lijkt me eerder een persoonlijk dilemma dan een probleem voor de bezoekers. Zolang hij zijn eigen mening onder z’n eigen gebruikersnaam post is dat toch okay… Zolang hij zich als moderator maar richt op het toegankelijk houden van het bord voor mensen van iedere overtuiging m.b.t. China en al wat China aangaat lijkt me dat geen probleem.

Het zou wat mij betreft pas een probleem worden als hij als moderator begon allerlei negatieve (of overdreven positieve) meningen over China te verkondigen. Dat is allemaal niet ‘t geval dacht ik. Dus ik zie ’t probleem niet.

En inderdaad, China bestaat uit vele volkeren, vele gezichten en vele dimensies.

Natuurlijk zijn die niet allemaal positief of negatief en het hangt er ook maar net vanaf hoe je ermee in aanraking komt.

• Peter

Mark,

Mijn Chinese echtgenote zou het zeer op prijs stellen om vaker naar China te gaan. Zij zou dan de mogelijkheid hebben om haar famile ( tevens mijn schoonfamilie ) wat vaker te zien dan een keer of drie per jaar.

Helaas is vaker dan drie keer niet mogelijk vanwege werk beiden, jammer , misschien dat daar in de toekomst verandering in kan komen.

Wat ik probeerde aan te geven in mijn postings was dat het voor mij ronduit belachelijk is dat je moderator wil zijn van een pagina, terwijl je aan de andere kant ( als prive persoon ) mag en kan zeggen niks en niets met het onderwerp van die prikpagina gemeen hebt.

Daar heb ik kritiek op.

Dat deze pagina meerwaarde heeft trek ik zeker niet in twijfel , laat daar geen onduidelijkheid over bestaan !

Peter

• pisang

Ik ben het niet met je eens, Prikker.

Als moderator wordt er van je verwacht onafhankelijk te zijn. Dat is met Eric als moderator van diverse prikborden geenszins het geval. Je kan dan wel onder je persoonlijke gebruikersnaam posten, de meesten onder ons weten dat hij tevens de moderator is.

Diverse malen op diverse prikborden hebben hoogoplopende discussies plaats gevonden omdat Eric ( tevens als moderator ) geen kritiek dulde of omdat de mening van een ander hem niet aanstond of omdat hij onbehouwen opmerkingen uitte.

(Daarom zei ik al eerder eens de history te raadplegen)

Dan ben je als moderator verre van onafhankelijk.

• marcochinadiver

Ondertussen heb je waarschijnlijk een negatief beeld gekregen over China en haar inwoners.

Jammer, maar sommige onder ons willen graag een andere discussie dan waar jij om vroeg.

圣诞快乐

• W. Salomé

Geachte heer/mevrouw,

Ik ben op zoek naar serieuze informatie over emigreren naar China.

Mijn bedoeling is om eind 2008 klaar te zijn met alle mogelijke maatregelen die te nemen om aldaar te gaan wonen bij vrienden en kennissen van mij, het is wel zo dat men daar niet aan informatie kan komen met betrekking tot emigreren naar China. Mocht u informatie hebben zou u mij dat in Yip en Janneke taal (simpele wijze) informatie kan geven daar over, het liefst zo volledig mogelijk.

De provincie waar ik naar toe wil gaan is Guan Xi en de stad is Nanning, mischien is deze info van belang voor u.

Bij voorbaat wil ik u hartelijk bedanken.

Wil