Wel of Niet naar China?

• Eric S'pore

Peter,

Vertel,

Waarom zou ik pro-china moeten zijn?

Mag ik geen eigen mening hebben, die niet positief is?

Pisang, leg eens uit? Waarom op de persoon en niet op de bal spelen? Of is er niet op de bal te spelen? Wat is er spot on en waarom ben ik een wijsneus als ik niet voor mijn plezier in China kom? Vertel?

Fengzi en prikker,

Jullie en ik weten natuurlijk dat het vrijwel ondoenlijk is om over “chinezen” te spreken als zodanig. In Urumqi tref je geheel ander mensen van een compleet andere cultuur aan dan in Shanghai, of weer compleet andere “chinezen” in Tibet etc etc.

Ik vertaal de vraag van Hazjar dan ook als een algemene vraag over China en haar bevolking: Wat en waarom staat het je wel of niet aan.

Mij staat “het” niet aan, zoals “het” jullie wel aanstaat.

Ik heb niets maar dan ook niets gemeenschappelijks met China en haar bevolking. Na 9 jaren Azie is mijn mening zo gevormd, het zij zo. (en dan komt er ene Peter met zo'n advies over hoe en waar ik in China zou moeten komen…).

Desalniettemin zullen jullie het hopelijk met mij eens zijn, dat dit de eerste keer is dat ik dit aangeef. Sterker nog, ik heb hier altijd als moderator onafhankelijk mij opgesteld en me beperkt tot het modereren op de gedragsregels, niet op pro- of contra china. Daar waar hier wellicht een hoop mensen moe werden / worden van een china fanaat als Fengzi, heb ik hierin nooit partij gekozen.

Maar blijkbaar mag ik niet kritisch zijn van ene peter en ene pisang, de laatste nog een beetje onder de gordel ook.

Afijn, ik houd dus niet alleen niet van China en haar bevolking(wat dus niet wil zeggen dat ik CHina aat, totaal niet), maar vooral ook niet van mensen die anderen niet hun mening gunnen, en die vind je ook buiten China, zelfs tot in Tokyo.

Eric

• pisang

“……maar vooral ook niet van mensen die anderen niet hun mening gunnen…..”

Nou moeten we toch echt even door de history van verschillende prikborden bladeren, hoor!!!

• Mark

Vooral naar China gaan, en dan erachterkomen hoe kleingeestig, burgerlijk, paranoide en decadent Nederlanders zijn met al hun geklaag. Het is een verrijking voor je eigen geestesgesteldheid. een tijdlang in China doorbrengen!

• Peter

Mee eens !

Voor Eric, het is me niet duidelijk waar jij het vandaan haalt dat ik jou zou willen vertellem waar en/of wanneer JIJ naar China zou moeten gaan. Wat ik probeerde aan te geven was dat JIJ als moderator van het CHINA prikbord ( naar alweer MIJN idee ) toch op zijn minst enige affiniteit moet hebben met dat land, en dat blijk je niet te hebben, meermaals.

Dat jij niks hebt met China vind ik best, maar ga dan het Singapore prikbord modereren, als je je daar wel happy voelt, en laat de China gangers , of zo je wil de mensen die wel iets hebben met China hun ervaringen daarover uitwisselen.

Eric, trek je conclusie, en bedankt voor je inbreng !

Peter

• Fengzi

Zover zou ik nou ook weer niet willen gaan.

• Pisang

Mijn gedachte ook, Fengzi.

Eric is een bron van informatie voor een ieder. Echter…

De kreet over “altijd onafhankelijk modereren en alleen op de gedragsregels letten” gaat er bij mij dus echt niet in. Het was soms bij het dicteren af!

En de klaagzang over het niet gunnen van iemands mening doet me direct denken aan dat gezegde over die hond en een ketel.

Net zoals Peter aangaf zal het me een worst wezen of Eric “het” nou heeft of niet met China.

• Mark

Als de liefhebbers van dit prikbord Peter nou eens aangeven bij het PSB, wie weet of Eric dan wel meer affiniteit met China kan gaan opbrengen, is hij voor eens en altijd verlost van Peter…

• china.pagina.nl

Peter,

Je bent van harte uitgenodigd om het beter te doen.

Mocht je interesse hebben dit bord te modereren, maak het bij de beheerder van deze pagina duidelijk en je mag van mij het stokje overnemen.

Als jij meent dat dit bord alleen gemodereerd kan en mag worden door China liefhebbers, wie ben ik om dat te ontkennen?

Eric

• Peter

Eric,

Tis me duidelijk.

Naar jouw idee houd moderen in ( invullen, weet het ) dat je je onthoudt van welke mening dan ook over de essentie van die pagina.

Naar mijn idee is het op zijn minst nodig dat je enige affiniteit hebt met het onderwerp van die pagina…in dit geval China, en jij geeft duidelijk aan NIETS te hebben met China en zijn inwoners.

Wat jouw meerwaarde dus is als moderator omtrent een onderwerp/informatiebron/whatever over China ( bedenkent dat jij niks hebt met dat land ) ontgaat me, sorry, misschien is mijn IQ daarvoor niet hoog genoeg.

Dat je het stokje aan mij wil overdragen is leuk, helaas heb ik geen tijd dankzij een baan die meer tijd vraagt dan ik misschien zou willen. Optie kan zijn om bij de beheerder van deze pagina aan te geven dat je niet meer in staat bent om deze pagina te beheren, en op grond daarvan verzoekt om een ander ?

Peter

• marcochinadiver

Heren, dit lijkt mij een onAziatische discussie te worden. Ik dacht dat “Westerlingen” die in Azie wonen en er een of meerdere malen op vakantie zijn geweest een stuk rustiger werden. Althans, zo werkt dat bij mij. Maar jullie discussie (ergenis) kunnen jullie plaatsen op pagina 316 van NOS-teletekst en laten we nu weer overgaan op het onderwerp.

Ik ga sinds 1997 op vakantie naar China. Het leuke en mooie van China is dat je er zoveel verschillende natuur hebt. Zoveel verschillende culturen en , heel belangrijk, zoveel verschillend eten. Afgelopen oktober ben ik in Guizhou geweest. Een nog niet zoveel door toeristen ondekt stukje China.