Mark,
Ik zal je geheugen even opfrissen, Carola schreef:
We zijn in ieder geval van plan om van Beijing naar Xi'an de trein te nemen.
Is dit moeilijk en weet iemand alvast te vertellen waar ik in het station moet zijn?
Antwoord:
nee het is niet moeilijk.
ja, de trein naar Xi'an vertrekt vanaf West Station, MAAR je kan de kaartjes ook kopen op Central Station.
ja Mark, natuurlijk kan Carola naar West om de kaartjes te halen, maar - in tegenstelling to jij en ik - is zij hier voor de eerste keer. Dus gaf ik aan dat ze een hoop kostbare tijd kan besparen (die ze dus kan gebruiken om te doen waar ze voor komt: ZIEN) door ze gewoon op Centraal te kopen.
het foreigners loket is de beste plek om gemakkelijk aan je kaartjes te komen en dit loket heb je zowel in Centraal als West. In centraal moet je in de softsleeper waiting room zijn, links achterin het station op de begane grond, daar kan je ze kopen.
Natuurlijk heb je helemaal gelijk dat er ook (goedkope) hotels in Dashalan(r) zijn, maar:
1. dat is nog altijd dichterbij Centraal dan bij West
2. jij neemt aan dat ze goedkoop zit, terwijl ze die informatie helemaal niet geeft
3. vanaf daar gaat er helemaal geen metro naar West (en wel naar Centraal)
4. bus en taxi, gaf ik al aan dat je dan een groot probleem hebt met het verkeer
Wanneer ik aanbied om de kaartjes vooraf voor Carola te kopen, moet jij niet meteen aannemen dat ik daar geld op wil verdienen, want je kent me helemaal niet en derhalve weet je dus ook niet wat ik hier doe!
Moraal van het verhaal:
Heel leuk dat je ook een paar keer in China bent geweest als backpacker, maar dat betekent nog niet dat de adviezen van andere mensen ongeldig zijn.
Een forum is er volgens mij voor om informatie in te winnen van zoveel mogelijk mensen, correct me if I'm wrong…