Help visum!

• malou

Hoi,

Ik zal de school gelijk vertellen dat ze op het formulier moeten vermelden dat ik het visum niet in NL aanvraag.

Verder heb ik al de gezondsheidsverklaring en de nodige papieren voor het visum.

Ik vertrek al over 4 weken en heb alles al geboekt, dus ik ga zowiezo voor China op reis.

Iniedergeval ontzettend bedankt voor je antwoord op mijn vragen.

Groetjes Malou

• k

Hoe lang ga je in China werken? Ga je er stagelopen?

Ga je in China 90 of minder dagen stagelopen, vraag dan een toeristenvisum aan.

Als je 180 of minder dagen in China stage gaat lopen, dan heb je een LOI nodig en in geval van stage een verklaring van de leerinstantie dat je stage gaat lopen in China.

Ga je voor 360 dagen stagelopen, dan dien je ook nog een een of andere medische/dokters-verklaring nodig te hebben.

In bovenstaande gevallen is geen “greencard” vereist. Ga je in China voor onbepaalde tijd werken, dan wel!

Als je ergens over twijfelt, zou ik als ik jou was de Chinese ambassade in Den Haag contacteren. Men spreekt daar naast Chinees en Engels ook perfect Nederlands.

• malou

Bedankt,

Ik heb al een paar x de ambassade proberen te bellen, maar dan krijg je een antwoord apparaat. Weet jij misschien hoe ik ze het beste kan bereiken?

Groetjes Malou

• Mick2

www.chinaembassy.nl is het adres dacht ik.

Ga er een keertje langs en stel al je vragen, of probeer te e-mailen.

Als je 180 dagen op stage gaat heb je genoeg aan mijn informatie, ik zit zelf nu namelijk in Beijing.

Stel je vragen maar!