wel heel erg pech als je onderontwikkeld wordt geboren en je woont op de wereld.
Mijn eerdere bericht was een reactie op Wang, waarin zij stelt dat er in China bevolkingsgroepen wonen die het moeilijk hebben omdat ze de pech hebben dat ze bij een etnische minderheid horen, te oud zijn, of in arme binnenlanden wonen.
Het zijn juist deze criteria die discriminatie in de hand werken. Het zijn altijd minderheden en zwakkeren, of mensen die zich anders gedragen, die gediscrimineerd worden. Dit wilde ik met mijn reactie duidelijk maken.
Omdat er in China een dictatuur heerst worden alle andersdenkenden tegengewerkt, gediscrimineerd en vervolgt.
Het bekendste voorbeeld in China zijn de Tibetanen en de Falung Gong.
Tibet wordt al vele jaren bezet door China. De oorspronkelijke oppervlakte van Tibet is geminimaliseerd tot een kleine provincie.Bijna alle kloosters werden vernietigd en de tibetaanse cultuur is in Tibet bijna helemaal verdwenen.(In tegenstelling tot de omringende landen)
Doordat veel tibetanen gevlucht zijn. Door gedwongen sterilisatie. Door de enorme toestroom van Chinezen worden de tibetanen een minderheid in hun eigen land.
Dit proces gaat nog steeds door. Chinezen worden gestimuleerd door allerlei voordelen om zich in Tibet te vestigen. Ook dit is een vorm van discriminatie.
Discriminatie betekend dus mensen op grond van gedrag, ras, overtuiging, of onmacht door b.v. armoede, dezelfde rechten ontzeggen als de meerderheid.
Ik hoop door deze reactie een positieve bijdrage te leveren aan deze discussie.
Groetjes, Karel
1 kind politiek is ingesteld om de bevolkingsgroei in te dammen……1.3 miljard chinezen zouden waarschijnlijk wel 2 miljard chinezen zijn geweest als na 1979 dit niet was ingesteld. Waarom ze liever een jongen willen, want die kan later goed voor de ouders zorgen. Hij blijft thuis wonen en z'n vrouw komt bij hen wonen. Als het een meisje is dan gaat ze uit huis, dus kan ze moeilijker de ouders helpen.
je doelt zeker met je vraag “wat als het een meisje is” op het idee dat die allemaal door de ouders worden vermoord, omdat ze liever een jongetje hadden?
dat het gebeurd is een feit, in welke mate dat gebeurd zou ik ook wel willen weten. maar je kunt ook betalen voor het hebben van meer dan een kind.david schreef:
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?