Hoi ward,
Die aardbeving waar jij het over hebt gebeurde in 1976.Dat was een hele andere tijd.De politieke relaties tussen China en de rest van de wereld lag heel anders.Nu zit oa de WHO er boven op en kan China het zich niet permitteren om zulke cijfers te verbergen.Gisteren hoorde ik dat de cijfers in ieder geval in Beijing wel ongeveer kloppen.Dit vernam ik gisteren op de ambassade.
Nog iets over die aardbeving.Dat was een binnenlandse aangelegenheid en de wereld werd er niet bij betrokken.Buitenlanders werden toen nauwelijks of niet toegelaten dus was het makkelijk(er)om cijfers te verbergen.Maar sars is iets wat de hele wereld aangaat.En voor de regering staat er nu heel veel op het spel.Denk maar aan de olympische spelen bijvoorbeeld in 2008.Toegegeven,dat duurt nog even en ik denk dat we een paar maanden later het ergste hier wel weer achter de rug hebben.Laten we het hopen…
Maar ja,buiten Beijing,op het platteland…Wie weet wat daar allemaal verzwegen wordt…Niemand kan daar iets over zeggen.