geld meenemen naar china

  • charles

    Hallo mensen,

    Hoeveel euro's mag je maximaal meenemen naar china.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Charles

  • Nina

    Weet ik niet, maar je kunt overal pinnen, ik zou niet weten waarom je veel euro's mee zou nemen…

  • Liz

    Zou hooguit wat dollars voor de eerste paar dagen meenemen…Of pinnen op het vliegveld.

  • china

    Ik neem altijd best wat contanten mee, maar geen haan die daar naar kraait.

    Ik ga trouwens steeds meer over tot het gewoon pinnen van geld waardoor het nut van veel contant geld meenemen steeds kleiner wordt.

    Blijft leuk met mijn postbankblauwe pas gewoon geld halen uit een Chinese automaat.

  • charles

    Sorry, maar dit is geen antwoord op mijn vraag !!!!

  • charles

    Ook geen antwoord op mijn vraag. Is deze dan zo moeilijk???

  • china

    ik kom niet anders tegen op internet, dan dat je vreemde valuta onbeperkt mag invoeren.

    Je moet bij de Chinese douane een briefje invullen en volgens mij staat daar ook iets op over geld. Of je meer dan een bepaald bedrag aan vreemde valuta bij je hebt. Aan de hoogte van dat bedrag kan ik je helaas niet helpen.

    Concreet (voor wat betreft mijn info) onbeperkt invoeren, maar boven een bepaald bedrag zou je het moeten aangeven.

    Wil je het zeker weten dan kan de Chinese ambassade je wellicht helpen.

  • joop

    Hoi Charles

    Kennelijk was de vraag wel moeilijk, want zelf had je er ook geen antwoord op….

    anders had je hem hier niet gesteld

    enne …..met stroop vang je vliegen)

    hieronder het antwoord in $$. Reken zelf ff uit hoeveel euri's

    citaat

    “”Each tourist is allowed to bring any quantity of traveler's cheques and credit cards, but only USD5,000 cash (or other foreign currency cash of equivalent value) or CNY20,000 cash is permitted at a time. Any excess sum should be declared to China Custom while going through the red channel.“”

    graag gedaan

    joop

  • china

    Hoi Joop

    waar heb je deze info vandaan, ben benieuwd.

  • joop

    off regels staan hier

    http://www.customs.gov.cn/YWStaticPage/default.htm