geld meenemen naar china

  • charles

    Bedankt allemaal voor de moeite.

    Het antwoord het ik op deze vraag, welke niet begrepen werd in eerste instantie, gevonden. Bij de douane staat, dat je vrij € 10.000 ongemeld mag meenemen. Daarboven dien je het te melden. Wat hiervan de concequenties zijn is mij helaas niet duidelijk.

    En Joop, als ik vraag wat je max.mag meenemen, dan verwacht je toch geen antwoord als….. ga pinnen… toch?

  • joop

    Inderdaad Charles daar heb je gelijk in.

    Op de site die ik hierboven heb genoemd wordt een bedrag van $5000,-

    Waar heb jij het bedrag van € 10.000,- gevonden?

    greetz

    joop

  • NC

    Zie belastingdienst en dan doorklikken naar douane.

  • Liz

    Charles, je reageert wel een beetje chagrijnig. Het ligt niet helemaal in de lijn der verwachtingen dat iemand 10.000 euro mee wil nemen naar China. Als jij een simpele toerist was geweest die wat euro's mee wilde nemen, omdat 'ie bang is dat pinnen niet gaat lukken, dan was mijn antwoord prima geweest. Zulke vragen krijg je hier vaker, vandaar. Maar fijn dat je er nu achter bent gekomen!

  • Mark

    En dan te bedenken dat de douane je helemaal niet controleert (Beijing/Chengdu), en je gewoon de groene uitgang kunt nemen.

  • Fengzi

    Waarom wil jij dit eigenlijk weten?

  • Laowai

    Lees maar de voorwaarden om het Chinese grondgebied te betreden bij De Chinese ambassade, 2000 $ in contanten is max toegestaan . ze speken alleen maar in $

  • charles

    Liz,

    Stond er ergens dat een toerist was. De vraag was ERG duidelijk !!

  • charles

    Waarom? Ik wil mijn schoonouders een beetje steunen. Dat is alles. Een onbezorgde oude dag hebben zij wel verdiend.

    Groet,

    Charles

  • Liz

    Blijkbaar NIET. (Sorry jongens, kon het niet laten, deze meneer is ERG vermoeiend)