4 weken van Bejing naar zuidwest China

  • Sjors

    Hallo,

    Wij willen in juni 2013 4 weken zelf door China rond trekken (backpacken).

    We komen begin juni van de TransMongolie Express uit in Beijing.

    Hier willen we een dag of 4 blijven.

    Hierna is ons plan als volgt;

    Van Beijing vliegen naar Chengdu (of indien mogelijk naar Songpan)

    Vanuit Chengdu willen we naar o.a:

    - Songpan

    - Huanglong

    - Jiuzaigou

    Indien mogelijk lijkt het mij logischer om eerst omgeving sonpan te bezoeken en van daaruit zuidelijk naar Chengdu te gaan.

    Hierna vliegen van Chengdu (of Songpan dus) naar Shangri-la

    Vanuit daar willen we zien:

    - Shangri-la

    - Lijang/Shuhe

    - Tiger leaping gorge

    Vervolgens vliegen naar Guilin

    Om vanuit daar naar Yangshuo te gaan;

    - Longsheng

    - Xinping

    - Pin'an

    Na 4 weken vliegen we door naar Jakarta.

    Moeten we hiervoor naar Honkong of kun je dit ook vanuit Guilin bijvoorbeeld? (scheelt weer wat reistijd)

    Verder heb ik nog enkele vragen.

    1. Is deze route haalbaar in ongeveer 27 dagen? Ervan uitgaande dat we zo'n 2 dagen blijven gemiddeld per plaats. En is het een beetje een logische route?

    2. Is het mogelijk om naar de plaatsen/omgeving te vliegen zoals; Shangri-la, Songpan?

    4. Als we naar een grote plaats vliegen (bv Chengdu/Guilin) hoe komen we dan bij de plaatsen (zoals Jiuzaigou en Huanlong) die we willen zien en een paar honderd km daar vandaan liggen (bus/trein/taxi/excursie?) En kunnen we dit ter plekke boeken of beter van te voren vast leggen?

    5. Wat betreft het boeken van de binnenlandse vluchten, hostels én vervoer van A naar B. Kunnen we dit ter plekke boeken of beter thuis van te voren vast leggen?

    5. Hebben jullie verder nog tips of plaatsen die we zéker niet mogen vergeten op deze route?

    Alvast bedankt,

    Groetjes

    Sjors

  • waiguoren

    Hi Sjors ni hao.

    Ik ben er van overtuigd dat Fengzi Marco je hierbij van een goed advies kan voorzien

    Maar kijk even op de onderstaande link , daar kun je heel veel informatie van ophalen.

    Zonder reclame te maken heb ik persoonlijk daar goede herrineringen aan ,en boek vaak nog domestic flights etc

    https://chinatour.net/login.php

    Greetz , zaijian

    Luo Ni / Yingkao /china