een simpeler vraag: hoe en waar moet ik een visum...

  • hanskolk@home.nl

    een simpeler vraag: hoe en waar moet ik een visum……..aanvragen?

    Ik heb heel prikbord doorgelopen en ik kan geen antwoord vinden op deze vraag.

    Wij gaan 10 dagen naar Shanghai als toerist.Wij willen de visum zelf ophalen.

    Waar en hoe moet ik een visum aanvragen? Wie kan ons helpen?

  • Prikker

    http://www.visuminfo.nl/cms6/index.php?section=34

    Ma t/m vr van 09:00 tot 15:00

    Indienadres

    Chinese visa service centre

    Rijswijkseweg 60

    2516 EH Den Haag

    Aanvraagtermijn:

    Behandeling duurt 3-4 werkdagen. (spoedprocedure NIET MEER mogelijk)

    Max. mogelijkheden:

    - multiple entry geldig: 6 maanden vanaf afgifte, verblijfsduur 30 dagen (met officiele uitnodiging)

    - dubbel entry geldig: 6 maanden vanaf afgifte, verblijfsduur 30 dagen (zonder officiele uitnodiging)

    Benodigdheden

    - 1 formulier met een pasfoto (KLEURENFOTO met witte achtergrond)

    - geldig paspoort, bij aanvraag nog zes maanden geldig

    - boekingsbewijs voor de reis en het hotel.

    - indien zakelijk: (een uitnodiging vanuit China met de exacte naam van de aanvrager), voor multiple entry visa dient een overheidsinstantie deze uitnodiging te verzorgen, multiple entries voor een heel jaar dienen aangevraagd te worden met een uitnodiging van het Ministerie van Buitenlandse zaken.

    - Toeritisch: bewijs van de hele reis (ticket en hotelboekingsbewijzen)

    Prijzen:

    - Single entry EUR 70,70

    - Dubbel entry EUR 87,70

    - Multiple entry (1/2 jaar) EUR 105,70

    - Multiple entry (1 jaar) EUR 140,70

    Bijzonderheden

    Hong Kong en Macau behoren voor wat betreft visa niet bij de rest van China. Elke grensoverschreiding van Hong Kong naar China kost een entry (voor Amsterdam-Beijing-Hong Kong-Beijing –Amsterdam is dus een dubbel entry visum nodig)

    Afspraak maken/formulieren downloaden via : http://www.visaforchina.org/HAG_EN/

  • hanskolk@home.nl

    Duidelijk deze informatie.

    Bedankt!

  • waiguoren

    : hanskolk @ Prikker Ni hao.@ :)

    @ Indien zakelijk: (een uitnodiging vanuit China met de exacte naam van de aanvrager) ……Even ter aanvulling uit persoonlijke ervaring …De uitnodiging MOET nu vergezeld gaan van een

    foto copy van het paspoort e.o een foto copy van de indentiteits kaart van de uitnodiger.

    Zonder deze documenten word zonder pardon de aanvraag gewoon { BOT ] geweigerd , ..::o :?

    Advies ; Neem een nachtje hotel in Hongkong en na twee dagen word er heel vriendelijk tegen een normaal tarief je China visum met beide handen overhandigd (tu)

    Ga richting Shenzhen de ,,grens ,, over naar de airport .. en je kan vliegen all over China voor een heel gunstige prijs .

    Succes / Zaijian :)

  • Fengzi Marco

    Via de site van de ANWB, Visumburo. Je bent gewoon toerist. Doe ik al jaren