Order China Niet ontvangen.

  • meis

    Wat is een chargeback?

  • Jurgen

    Bij een chargeback geef je de bank de opdracht om een bedrag dat je hebt betaald met je credit card terug te boeken.

    Dit doet een bank niet zomaar, dat kan een bank alleen als je kan bewijzen dat je het product niet hebt ontvangen oid. Je kan het beste naar de bank gaan en vragen wat je moet doen voor een chargeback. Over het algemeen moet je een fraude rapport invullen (met alle details van de transactie, website e.d). De bank doet dan onderzoek, als ze je in het gelijk stellen krijg je je geld terug. Sommige banken berekenen voor dit onderzoek wel kosten. Als je NIET in het gelijk wordt gesteld, krijg je je geld niet terug en moet je OOK deze kosten betalen.

    Als jij de boel niet bedondert hebt, krijg je meestal wel je geld terug. Kan alleen een tijdje duren.

  • meis

    Hai Jurgen,

    Ik had de bank gevraagd of ze dit wilde terug boekken ( ik wist niet dat dit chargeback hete ), maar dit doet de bank niet.

    Hun antwoord:

    Het betreft hier een buitenlandoverboeking, aan de hand van de BIC code kunt u achterhalen waar de rekening loopt.

    U kunt hiervoor contact opnemen met onze afdeling buitenland betalingen.

    Dus dat ga ik dan maar doen.

    Ik ben benieuwd. Toch heel erg bedankt voor je reactie.