geld opnemen en betalen in China

  • jan58

    Beste mensen,

    Ik heb geen creditcard alleen twee wereldpassen van de ABN/AMRO.

    Over drie weken land ik in Chengdu en heb, stom misschien, wel geld nodig.

    Volgens info van mijn bank zijn er erg veel automaten echter krijg ik de indruk ,via berichten hier, dat je maar moet afwachten of je geld krijgt…..

    Kan iemand mij met 100% zekerheid iets aangeven ?

    Alvast bedankt.

    Jan

  • Fengzi Marco

    Ik heb daar nooit problemen mee gehad. Vraag aan je bank of je buiten Europa kan/mag pinnen. Zo nee, dan snel even regelen.

  • Koecing

    jan58,

    Misschien kun je in die drie weken nog een credit card regelen. Inmiddels heb ik van ICS (uitgever van o.a. VISA) de bevestiging dat je bij een positief saldo op je creditcardrekening slechts € 1,50 betaald bij geldopname in het buitenland.

    Dit afgezet tegen “normale” opnamekosten van al gauw € 10,00 met creditcard, maakt het hebben van een creditcard met positief saldo wel aantrekkelijk.

  • jan58

    Koecing,

    Creditcard gaat hem niet worden ivm een “vuiltje” bij BKR…… dus moet het doen met mijn wereldpassen……

    Bedankt voor alle reacties.

  • martin1006

    Hou er wel rekening mee wanneer je pint. Probeer het in de rustige uren te doen en bij voorkeur buiten het weekend. Chinezen nemen nl ontzettend veel tijd om geldzaken te doen achter de pinautomaten. Niet zeldzaam dat ik een half uur in de rij heb gestaan met slechts een paar personen voor mij.

    Dus niet op vrijdag avond en in het weekend. Probeer tegen die tijd voldoende cash te hebben.

    Pinautomaten genoeg inderdaad.

  • ChinaAddict

    Bij ICBC bank in Amsterdam kun je gratis een rekening openen met betaalpas die alleen in China gebruikt kan worden. Per opname aan de automaat betaal je iets van 10 yuan. In de winkels kun je ook overal terecht en betaal je niets.

    Meer informatie op ICBC Amsterdam