WIE HEEFT VERSTAND VAN HET CHINEZE SCHRIFT ?

• gewoonik38@hotmail.com

Wie kan mij helpen ?.

Ik ben op zoek naar de zin : voor eeuwig in mijn hart : in het chinees.

Nu heb ik natuurlijk gegoogeld maar …. ik kom toch nog wel verschil tegen in d een of andere site.

Ik heb de betekenis in bijv 4 tekens, maar op een andere site werden er 5 tekens voor gebruikt.

Ik wil de zin in mijn tattoo verwerken dus ik wil wel zeker weten dat ik het goede er opzet.

Zijn er hier miss ( chinese ) mensen die mij verder kunnen / willen helpen ?

Alvast bedankt.

Charisa

• rotflmao

De beste vertaling is 永远在我心里

In deze zin betekenen de eerste twee tekens 永远 eigenlijk “voor altijd” en niet “voor eeuwig”. Er is wel een letterlijke vertaling voor “voor eeuwig”, namelijk 永世 maar dat wordt in het Chinees zo goed als nooit gebruikt. De zin die ik hierboven schreef hoor je daarentegen heel erg vaak in China, bijvoorbeeld in muziek of gedichten.

Je schreef dat je op andere websites zinnen met 4 of 5 tekens gevonden hebt. Wat waren die zinnen dan? Ik kan zo namelijk geen kortere zin bedenken.

• gewoonik38@hotmail.com

Hoi

Bedankt voor je reactie

Ik kan hier geen plaatjes bijvoegen, dus even kijken of het met een link lukt.

Hoop dat het zo goed gaat. er zijn meerdere sites waar deze maar ook andere symbolen worden weer gegeven.

maar misschien kan ik anders het beste gewoon 2 symbolen kiezen van eeuwigheid en hart …. dan is de betekenis voor mij ervan ook wel voldoende.

Die zijn wel op internet overal hetzelfde.

Groetjes

• gewoonik38@hotmail.com

Ik zie dat het niet lukt met de link invoegen :S

• rotflmao

Nee, de link doet het wel als ik de http// aan het begin weghaal. 永存我心 heeft inderdaad bijna dezelfde betekenis, letterlijk staat er “voor altijd in mijn hart besloten”.

Wil je enkel de karakters voor eeuwigheid en hart, dan kun je dus volstaan met 永 en 心

• gewoonik38@hotmail.com

voor altijd in mijn hart besloten vind ik ook heel erg mooi

het moet ergens verwerkt worden in de tattoo die ik wil gaan zetten met de namen van mijn 3 zoons

heel hartelijk dank, dan kan ik er vanuit gaan dat ik idd met een goede tekst rond loop

groetjes