Beste allemaal,
We vliegen in juli naar Beijing. Willen daar 1 of 2 nachten blijven om vervolgens naar Lhasa te vliegen. Na 3 nachten in Lhasa willen we naar Gyangtse, Shigatse, Sakya, Tsurbu, Namtso Lake en terug naar Lhasa (12 nachten in totaal) of Ganden, Samye, Gyangtse, Sakya, Shegatse, Namtso Lake en Lhasa(11 nachten in totaal). De derde optie de route naar EBC en o.a. Peiko Tso (in totaal 14 nachten) en terug naar Lhasa durven we niet echt, omdat mijn vrouw astma heeft.
Ik weet dat je daar op lagere hoogtes dan EBC ook last van kan krijgen, maar ons lijkt het risico bij de andere routes lager. Wie heeft daar ervaring mee?
Na het verblijf willen we met de trein terug naar Beijing.
Zijn deze routes te doen? Wie heeft er nog tips of aanvullingen? Kan ik mijn vlucht van Beijing naar Lhasa zelf regelen of moet dat via een lokaal bureau i.v.m. het permit voor Tibet? Wie heeft ervaring met een bureau, die eventueel onze reis en ticket boekt en deze in het hotel komt afgeven? Wat als Tibet dicht blijkt te zij krijgen we ons geld dan terug of volgt er een alternatief?
We horen graag van jullie!
Bedankt alvast!