Ik denk over een reis naar China, echter lukt niet eerder dan half november. Plan is vanaf Beijing naar Hongkong. Iemand ervaring met reizen in deze periode? Hoe is de ervaring te reizen als vrouw alleen?
hoi karen,
Alleen reizen geen ervaring mee in China, ik reisde met mijn zus. Maar we reisden in de winterperiode, januari, iets later, maar ik denk qua temperatuur niet veel verschil.
Ik merkte dat er rond die periode weinig andere mensen alleen reisden (misschien is dat altijd wel zo, dat weet ik niet). Ik vond het fijn om dit keer met zijn 2en te reizen, omdat het best lastig is met de taal. Je moet extra opletten in de bussen enzo om je stop niet te missen.
In de winterperiode reizen in China viel me 1 ding tegen: de kou. Ik wist dat het koud was, wat kouder dan in Nederland, maar toch goed te doen. Maar wat me tegenviel was dat helemaal nix verwarmd was! Als je geluk hebt heb je een airco op je kamer die ook als verwarming dient, maar vaak warmt deze maar heel weinig. Soms heb je een elektrische deken. Al het openbaar vervoer is niet verwarmd, net als de restaurants, winkels, nouja nix dus!
Neem dus voldoende warme kleding mee.
Maar ondanks de kou is het wel een bijzondere periode. We hebben veel mooie bevroren meren gezien, en iedereen loopt met dikke ijsmutsen rond.
In iedergeval wens ik je een mooie tijd!
grz elizabeth
Hoi Karen
ik zat er over na te denken om alleen te gaan maar ben er achter gekomen dat het moeilijk en ‘veel gdoe’ kan zijn om alles zelf uit te zoeken - vooral vanweg de Chinese taal en dat de bevolking jou niet begrijpt of net andersom:)
je kunt het wel georganiseerd gaan doen in je eentje via bv. www.chinaonline, nl (erg leuke bouwstenen, met transfer) of goedkoper outsight.nl ( goedkoper en alleen vervoer zoals trein/binnenlandse vluchten en hotelletjes onderweg geregeld, de rest doe je zelf)
Ik ga nu met een internationale groepsreis en vooraf een paar dagen in m'n uppie in Shanghai en achteraf een paar dagen in m'n uppie in Peking. Kijk eens op www.intrepidtravel.nl of http://www.gapadventures.com/travel-guide/china . Beide zijn kleine internationale groepsreizen (ca 10 a 12 man en reizen met openbaar vervoer/ internationaal dus van Australiers, tot Scandinaviers to Canadezen, ERG leuk)
Voor de temperatuur … tja ik ga in oktober , dan is het wel redelijk, weinig regen en goede temperaturen (van 15 tot meer dan 20C, hoe zuidelijker hoe warmer)
Veel succes en plezier!! groet Janna
Echt reizen heb ik nooit in mijn eentje gedaan, maar ik wandel zeer regelmatig in mijn eentje ( ook 's avonds) door de grote Chinese steden. Ik voel mij dan altijd erg veilig.
In veel hostels spreekt er altijd wel iemand Engels en kun je eenvoudig zaken regelen. Als je goed van te voren de reviews leest van de hostels kun je ook inschatten of men daar Engels spreekt.
Ik zou gerust alleen reizen, mits ik wel van toeristische attractie naar toeristische attractie zou reizen. Het platteland is vanwege de communicatie een stuk lastiger. DE loneleyplanet en een hele goede voorbereiding is een must.
Koud is het wel, vooral als je in hostels gaat overnachten, buiten is het ook erg koud. In de grote luxere warenhuizen is het echter vaak bloedheet. In restaurants is meestal ook geen kachel ik blijf het raar vinden om met je jas aan te eten.
Midden en Zuid China kan het stukken lekkerder zijn qua weer. Kijk op wunderground voor de temperaturen in de afgelopen jaren. In december zaten wij in ons hemdje in Yangshuo in het zonnetje (Nederlands hostel www.gigglingtree.com misschien een tip om even bij te kunnen kletsen halverwege de reis).
Succes.
Hoi Karen,
Ik ben samen met mijn dochter van 16 naar China geweest in juni. We waren alleen in Beijing en omgeving. Nergens geen narigheid ondervonden. Wel wilden heel veel chinezen met mijn puber op de foto, en ook met mij.
Ik vond China een heel fijn en veilig land. Maar we waren natuurlijk wel met z'n 2-en en niet stikalleen.
Groetjes Lianne
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?