fabrieken in china ??????

  • randy

    geachte prikkers,

    ik ben op zoek naar fabrieken in china , ik wil graag direkt van de fabriek LED onderdelen kopen

    weet iemand iets ?

    via internet is geen optie, alleen maar tussen personen en ook vertrouw ik het niet helemaal .

    groetjes , randy

  • Fengzi Marco

    Spreek en lees je Mandarijn? Als je taal niet spreek en geen tussenpersoon hebt dan gaat het je niet lukken.

  • randy

    het moet toch mogelijk zijn om direkt contact met een fabriek te hebben in het engels het enigste moeilijke is hoe vind ik een fabriek?

  • Jurgen

    Alibaba

    http://importer.alibaba.com/

    http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=led&Country=&CatId=0&IndexArea=product_en&fsb=y

  • randy

    ja deze webpaginas ken ik wel die verschijn meteen als je al alleen maar china+fabriek invoert . ik wil een direkt contact met een fabriek , is er niemand die er 1 weet ?

  • Fengzi Marco

    Nee, je kan als buitenlander geen rechtstreeks zaken doen met de fabriek.

  • randy

    waarom niet?

  • Fengzi Marco

    Je hebt een tussenpersoon nodig. Daarna moet je het vertrouwen winnen van de fabrikant. Als dat eenmaal gelukt is, dan ben je een jaar verder.

    Vraag maar aan buitenlandsebedrijven in China.

  • Raymon

    Beste Randy,

    Zaken doen in China (Azië) gaat anders dan hier in Europa, Fengzi heeft wel een beetje gelijk, als je de taal niet machtig bent wordt het allemaal erg lastig. Maar ik wil niet zeggen onmogelijk.

    Wel is het zo dat ze veel waarde hechten aan persoonlijk contact, daarnaast loop je ook tegen minder problemen aan als communicatie in hun eigen taal gaat.

    Ik zou je willen adviseren om eens contact op te nemen met de Chinese ambassade, zij hebben vaak ook een afdeling die kan helpen met het zoeken van zakenpartners. Tevens kun je het eens in Taiwan proberen, daar gaat het allemaal iets makkelijker, zij zijn al langer een belangrijke producent en speler op de internationale zakenmarkt.

    Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.

    Mvg,

    Raymon

  • chinaganger

    Wij doen al jaren zaken met China. En soms kan het wel makkelijk gaan, maar je zal vaak een garantie moeten geven, bijvoorbeeld 50% aanbetalen. Wil je dat wel of niet ?? Velen haken of haakten hierop af.

    Als het op de schip wordt gezet moet je de overige 50% betalen voordat het in Europa is. Verder willen veel fabrieken alleen aan de slag als ze een container (20" feet) vol kunnen leveren. Heb je zo grote markt ?? Mijn advies is, zorgt eerst voor een afnemer, en begint dan pas met importeren. Kopen is makkelijk, verkopen is stukken moeilijker. Het gaat dan om inkoopbedragen van van 20.000 tot 40.000 Euro.Velen hebben zich een flinke buil aan gestoten, dus veel op verloren.

    Soms moet je in Nederland ook nog importheffingen betalen. Dat kan aardige oplopen, afhankelijk van product. Transport Nederland ook nog, het vastlopen van containers in de haven, als de afhandeling problematisch is kunnen de kosten ook aardig oplopen. En dat moet je direct betalen, vaak dezelfde dag al. BTW moet je ook direct betalen behalve als je een speciale BTW-nummer heb.

    Je kan per pallet bestellen, maar veel fabrieken zijn hier niet zo happig op, Dan zal je een tussenpersoon nodig moeten hebben, Dan worden de kosten ook wat hoger. En die de voorwaarden wat hoger. Vaak voordat het schip opgaat moet je al geheel betaald hebben. Zeker de eerste keer.

    Op dat punt kan het vaak foutlopen, of tewel je centen kwijt. Je zal die tussenpersoon moeten kennen.

    Hoop je zo wat richting te kunnen geven.