pinnen in china

• Wil

Koningaap vermeldt dat men het Cirus logo op de pinpas dient te hebben om in China te kunnen pinnen. Ik neem aan dat men dit ook kan met gewoon een Mastercard/Maestro van de Rabobank en dat men in principe meteen op het vliegveld van Peking kan pinnen uit een automaat of ben ik nu wel heel optimistisch? ;-)

• ils

Er komen steeds meer pinautomaten waar je met je Nederlandse pas kunt pinnen. In ieder geval lukt het in alle automaten van the Bank of China. Op de luchthaven weet ik ze niet te vinden, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Zelf neem ik voor de zekerheid altijd wat euro's mee om te kunnen wisselen als er geen pinautomaat te vinden is. Ga je naar kleinere minder toeristische steden dan moet je zorgen dat je van tevoren voldoende yuans gewisseld of gepint hebt.

veel vakantieplezier ils

• albert

totaal geen probleem, vrijwel overal is er zonder probleem te pinnen in china

• Elies

Vorig jaar ben ik met mijn zus in China geweest. Ondanks dat we bij dezelfde bank zitten, en zelfs hetzelfde pakket hebben, kon mijn zus niet pinnen maar ik wel! Ze had nog een extra pas bij zich van een andere rekening, ook bij die bank (rabo) en daar kon ze wel mee pinnen. Navraag bij de bank gaf geen reden, uiteindelijk nieuwe pas aangevraagd om verder problemen te voorkomen in andere landen.

Dus er helemaal van uit gaan dat je zeker kunt pinnen zou ik niet!

• Fengzi Marco

Heeft waarschijnlijk aan het pasje gelegen. Beschadigde magneetstrip?

Ik pin met Rabo, Visa en Amex. Nooit problemen.