Visum 30+ dagen en registratieplicht

• Erik

Hoi,

ik wil in oktober/november 7 weken richting het zuiden van China. Ben gewend om op de bonnefooi een land door te reizen, maar ik maak me erg zorgen over de mogelijkheid hiervan in China.

Er is mij verteld dat ik bij aanvraag van een 60-dagen-visum tevens een dag-tot-dag beschrijving moet indienen. Wat ik hoor is dat ik me hier ook aan dien te houden, anders is er kans op een boete bij verlaten van China. Nu heb ik me nog nooit aan een vooraf gepland schema gehouden, dus ik vrees voor mijn reis. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Dank!

Erik

• Jac van Wijk

je hoeft geen reisbeschrijving te geven.

behalve voor Tibet (moet je onder begeleiding) mag je overal zelf rondtrekken.

Hong kong en macau hoef je geen visa voor te hebben, maar let er wel op dat je als je terug wil naar china er weer een nodig hebt of je moet een double-entry visa hebben aangevraagd.

single visa zijn maar 30 dagen.

double-entry 30 of 60 dagen

http://www.chinaembassy.nl/eng/zgly/

If I still have questions about visa, how can I contact the embassy? (spreken gewoon nederlands als je ze beld)

After carefully reading the information about visa on our website, if you still have any question, you may call 070-3065090 (automatic) or 3065091 (manual, available from 14:30 to 16:00, Monday to Friday except holidays)and we will try to reply to you as soon as we can.

• Fengzi Marco

Als je een visum aanvraagt dan kan dat alleen voor 30 dagen, maar als je het paspoort met visum terug krijgt dan blijkt dat je 60 dagen in China mag blijven.

Je hoeft geen reisbeschrijving te geven, alleen een retour ticket.

• Jac van Wijk

bij mij was dat in mijn paspoort 30 dagen, ik had een single entry aangevraagt.

Ze hebben nog niet zo lang geleden weer aangepast.

aangevraagd einde mei dit jaar

• Fengzi Marco

Ik heb niet zoveel zin om al mijn visa te scannen, maar ze waren allemaal 60 dagen geldig. Ik ga sinds 1997 naar China.

• wthielen

Wij hebben die van ons half Juni aangevraagd en ook die van ons zijn 30 dagen geldig

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• Fengzi Marco

Dan heb je volgens mij niet aangegeven dat je langer dan 30 dagen in China wilt verblijven.

• wthielen

Hoi Fengzi Marco,

Je hebt gelijk, heb niet goed gelezen, sorry.

Maar we hebben wel veel zin in onze reis naar China, nog een paar weekjes en dan is het zo ver.

Wim en Inge