gids ter plaatse

• Marion

Hallo,

Over een kleine 2 weken hoop ik in Beijing te zitten.

Nou heb ik middels deze site een mailtje gestuurd naar Joe; een man die blijkbaar een

goede gids is voor toeristen in Beijing afgaande op de reacties in zijn gastenboek.

Jammer genoeg liet hij weten juist in de periode dat wij er zijn, de expo in Shanghai

te willen bezoeken.

Heeft iemand anders een tip hoe contact te leggen met een engelssprekende chinees die enkele toeristen

een paar dagen op sleeptouw wil nemen in Beijing?

• ils

ik weet niet wat je allemaal wilt zien, maar met een goede reisgids van Beijing, een plattegrond of iets anders waar de toeristische bezienswaardigheden in het Chinees op staan kom je eigenlijk overal, behalve bij de chinese muur.

Beijing heeft een heel goed en super goedkoop taxi en metronetwerk, taxichauffeurs hebben wel de bestemming in het Chinees nodig maar dat kan men in je hotel ook voor je opschrijven. Metronetwerk is echt makkelijk en alles staat in het Engels aangegeven.

De Chinese muur is wat lastiger omdat dat een eind buiten de stad ligt, maar de meeste hotels hebben ook tours naar de muur.

Weet Joe niet iemand anders?

groetjes ils

• Jac van Wijk

Ik vondt het toch erg prettig om een gids te hebben, hij kan je een beetje achtergrond en history informatie geven en welke volgorde je beste kan nemen tijdens je rond tocht door de stad.

Ik heb 1e dag (verboden stad, opra huis, Tiananmen Square, city planning) met een gids, 2e dag zonder (tempel van de hemel, Happy vally), 3e dag met gids (zomer paleis, ming graven, chinees muur) en 4e dag zonder gids (Olympisch stadium, Lama tempel, Drum toren)