inreisformulier en stekkers

• mart

Volgende week vertrek in naar China, nu heb ik twee vragen.

Moet ik bij binnenkomst ook een inreisformulier in vullen? en zo ja, moet ik anti mallaria tabletten en wat homeopatische middeltje dan vermelden of op een andere manier aangeven?

Weet iemand wat voor stekkers ik daar nodig heb? ik lees op internet verschillende dingen.

alvast bedankt

• Fengzi Marco

Op het inreisformulier wordt niets over medicijnen gevraagd. Of je bepaalde ziektes hebt had je kunnen beantwoorden op je visum aanvraagformulier.

Stopcontact is hetzelfde al in Nederland.

• chinaganger

Alleen met Euro-stekker, zoeen platte stekker kan je vrijwel overal gebruiken. Spanning is iets lager (220Vac) maar dat is voor meeste europese apparatuur geen probleem. Dat kan je lezen op het apparaat zelf. De stekkers met de randaarde hebben vaak wat dikkere pennen. Een keertje kan het gebeuren dat alleen een stekker met platte pennen gebruikt kan worden. In sommige zaken kan je zoeen adapter voor een habbekrats kopen.

Ik koop regelmatig een (keuken-)apparaat in China, knip de chinese stekker eraf en zet dan een Schuko-stekker erop. Ze werken al voor jaren.

• ils

als je toch een wereldstekker koopt koop dan niet zo'n stapelding want het lukt mij niet om die in een Chinees stopcontact te krijgen. Ik heb er 1 van de anwb met een extra (los) pinnetje. Verder neem ik altijd een stekker doos mee dan kun je meerdere dingen op 1 stopcontact laten opladen.

Maar Fengzi heeft ook gelijk meestal heb je er geen nodig en past je stekker (zonder aarde) gewoon in de stopcontacten.