vraag

• ilco

Beste mensen,

Ik wil eind augustus voor 18 dagen naar china en daarna naar maleise. Ik wil backpacken en alles graag zelf organiseren. Het vergt wel wat voorbereiding.

Ik wil beginnen in Beijng en dan naar XIAN en dan naar shanghia.

Is dit te doen en wat zijn over het algemeen de Highlights en is er voldoende natuur zou graag ook wat willen fietsen in de natuur of is het dan van belang om naar GULLIN of Yangshou te gaan?

Ook wil ik niet alleen maar in touristische gebieden zitten?

En verder vroeg ik me of het van belang is om van te voren je route door te geven aan de ambassade…

Wie of wie kan antwoord geven op deze vragen of heeft er iemand een alternatieve leuke route. Beiing zou ik alleen niet willen overslaan…

• ils

Beijing, Xi'an en shanghai zijn natuurlijk de meest toeristische steden van China, maar daarom niet minder mooi.

Beijing kun je makkelijk een dag of 4 doorbrengen, Xi'an 3 dagen, Shanghai ook zo'n dag of 3-4. Dus er blijft best tijd over voor guilin + Yangshuo, wel toeristisch maar ook een eenvoudige manier om toch iets te zien van het platteland vooral als je een hostel zoekt op het platteland (www.gigglingtree.com) als je daar ook een dag of 4 blijft kun je vanaf daar verder niet-toeristisch China bekijken tijdens een dagtocht. De eigenaren van de gigglingtree (Nederlanders) zullen je daar graag bij helpen. Al met al een niet te drukke route die je de tijd geeft om ook in de grotere steden tijd te nemen om van de geeigende paden af te wijken.

succes

• Fengzi Marco

Dit lijkt mij een goede route. Alleen zou ik naar de Yangshuo Ouside Inn gaan. De eigenaar (Nederlander) en zijn staf kunnen je verder helpen. Ook aan goede cafeetjes in Yangshuo. Bijvoorbeeld Mountain Vieuw Cafe and Restaurant 987.

• ils

outside inn, ik kon er niet op komen, is misschien iets minder Nederlands georienteerd dan Gigglingtree, daar komen wel heel veel Nederlanders en daar moet je van houden

ils

• Fengzi Marco

Ik ga liever naar Ouside Inn, omdat daar minder Nederlanders komen. Ik zie en spreek al het hele jaar landgenoten, dus een paar weken per jaar even wat minder.

• lianne

Hoi Ilco,

Ik ben net terug van een trip naar Beijing. Dus als je wat sfeer wil proeven, en lezen wat we zoal gedaan hebben daar zou je een kijkje kunnen nemen om mijn website.

Beijing is een heerlijke stad, wij zijn er een week gebleven, maar als je minder tijd hebt kan je natuurlijk ook enkele highlights er uit pikken.

Tip; als je naar Simatai great wall wil, dat kan momenteel niet. Simatai is dicht miv 17 juni voor onbepaalde tijd omdat ze een dorp gaan verplaatsen aan de voet van Simatai.

Lianne

Bosch Vertrekt