rollator meenemen?

• Jo

Wij, mijn vrouw en ik, gaan in september een rondreis maken door China. Omdat ik thuis normaal gesproken gebruik maak van een rollator vraag ik mij af of ik deze ook mee moet/kan nemen naar China

• ils

China is niet echt rollator en rolstoelvriendelijk, u zult diverse uitdagingen tegemoedgaan. Er zijn vele ongelijke wegen, trottoirs kennen vele obstakels en roltrappen zijn niet altijd gemeen goed. Ik neem aan dat u met een groep reist dus waarschijnlijk kunt terugvallen op aardige medereizigers en dan zou ik deze uitdaging gewoon aangaan. Het land is prachtig.

Rollator meenemen is geen probleem. U kunt er in principe gewoon mee naar de gate lopen, het is wel afwachten of hij daarna in het ruim van het vliegtuig gaat of in de cabine. In China zal de rollator of aan de gate staan of u moet hem bij de bagageband afhalen. Dat laatste is vaak een eind lopen.

• rollo

Zoals ils ook al aangeeft, it zal een flinke uitdaging worden!

Ik heb deze foto gemaakt van een van de stoepen in Beijing waarover wij wilden lopen.

Maar er zijn ook plekken en parken waar je prima terecht kunt op grote ruime paden.

Succes met je reis!