Gechat lezers,
Onlangs was ik in India. Daar ben ik enkele producten tegengekomen, die in China worden geproduceerd/gefrabriceerd.Helaas wilde de handelaar mij niet verder helpen om de fabrikant te kunnen traceren. Hij vindt dat ik zaken met hem moet doen. Hij kan voor mij bezorgen zoveel ik wil. U begrijpt dat via deze weg, zulke producten veels te duur worden om verder op de markt te brengen. (Zelf ben ik een groentje, wil ik vooraf mededelen. Wel aantal seminars bij K.v.K. gevolgd. Maar dat is nooit voldoende.).
Nou had ik plannen om de fabrikant zelf op te zoeken, doch kom ik op een dood spoor, daar ik niet weet hoe en waar ik moet gaan zoeken.
Via K.v.K. kwam ik niet verder, dan €30,- per gesprek neer tellen (te duur voor een beginneling die nog moet verdienen of in de storm staande moet kunnen houden) en een langdradig verhaal en adviezen dat ik helemaal niet heb gevraagd en terzake nodig heb. Meneer wil gelijk een 3de en een 4de de afspraak met mij plannen.
Heeft iemand toevallig die kennis en ervaring heeft., hoe aan bepaalde producten en de fabrikant in China kan tracen? Ik denk van wel! Mag ik hun kennis en advies ook dankbaar gebruiken van maken?
Bij voorbaat mijn dank.
Singh