Combinatiereis 2 weken China en 1 week Tibet

• Marcel & Bianca

Hallo Allen,

Wij zijn ons aan het orienteren voor een combi-reis naar China en Tibet in de periode van half Augustus t/m 8-10 september 2010. Persoonlijk reizen wij graag onafhankelijk maar staan voor deze reis ook open voor een groepsreis. We hebben al wat ervaring met Thailand en Vietnam solo te doen (dus geen groepsreis) maar ook Amerika e.a.

Wie kan ons adviseren wat een goede keuze is voor 2 weken China en wat vervolgens goed aansluit bij 1 week Tibet. Gaarna info over reisorganisaties, prijzen, Pracktische zaken, en places to visit?

Bij voorbaat dank,

Groet,

Marcel en Bianca

• ils

China is zo ongelofelijk groot en heeft zo veel mooie plekjes dat een advies lastig is om te geven. Als je zelfstandig wilt reizen, iets wat prima te doen is in China zul je in Chengdu of Kunming moeten eindigen na 2 weken, dit omdat je in die plaatsen de benodige permit voor Tibet kunt krijgen. Je kunt dan het beste in een hostel verblijven (zijn prima in China) want daar weten ze het best hoe een permit geregeld kan worden.

Kunming in de zomer is zeer aangenaam, de temperatuur is daar dan niet zo hoog als elders in China. Dali, Lijiang, tiger leaping gorge zijn bekende toeristische routes in die regio. Guilin , Yangshuo ligt er ook niet heel ver (voor Chinese begrippen dan) vandaan. Vb van een route zou kunnen zijn: Beijing, (Xi'an) Lijiang, Dali, Kunming en dan Tibet.

Ik ben zelf niet zo voor adhd reizen en blijf liever wat langer op 1 plek omdat je dan wat meer ziet en geniet van het Chinese leven dan wanneer je alleen de toeristische trekpleister aandoet.

Beijing moet je natuurlijk naar de Verboden Stad, Plein van de Hemelse Vrede (samen halve dag), Chinese Muur (3/4 dag) Lamatempel (2 uur), Zomerpaleis (halve dag) even panda's kijken in de dierentuin (uurtje), tempel van de Hemel (ook vanwege het omliggende park (3 uur). 's avonds wat drinken bij het Huahu (meer)

Bij Kunming kun je naar het stenen woud, ligt zo'n anderhalf uur rijden buiten Kunming, toeristisch maar toch bijzonder. (dagexcursie) je kunt er lekker winkelen, mooie tempel (bij de dierentuin ben even de naam kwijt). Dali en Lijiang vind je volop info in bijv. Lonely Planet of de ANWB reizen China.

Yangshuo kun je heerlijk fietsen en wandelen (is ook een Nederlands guesthouse mocht je dat aantrekken www.gigglingtree.com) er is een mooie show op het water , maanheuvel is leuk om te beklimmen.

Je reist wel in een hele toeristisch drukke periode en de plaatsen die ik noem zijn super toeristisch dus overal zal het druk zijn. (maar wel mooi)

succes en vooral even naar de bieb of de boekwinkel voor een goede reisgids want dat is een goede inspiratiebron

• Fengzi Marco

In deze periode is Tibet heel goed te doen. Maar, Beijing en bijv. Xi'an zijn dan erg warm (veel smog) en er kan dan nog wel eens een flinke bui regen vallen. Ook in Yangshuo kan het dan nog wel eens regenen.

Zelf vind ik oktober/november goede maanden om naar China te gaan.

• Marcel en Bianca

Hallo Ils,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je voorstel voor een reis gegoogled en deze ziet er wel leuk uit. China is veel te groot voor 2 weken en het is de bedoeling dat we er even aan “ruiken” voor een volgende keer. we hebben nu verder contact gezocht met de organisatie “China online” welke voor ons een reis gaan uitzetten waar ik jouw voorstel in mee heb laten nemen. We zijn benieuwd naar hun voorstel.

Mocht je no verder tips&tricks hebben dan zijn deze uiteraard van harte welkom.

mvg,

M&B

• ils

mijn tips en tricks staan op www.chinarootsenreizen.nl en www.reisinfochina.nl

succes en geniet van China

• Marcel en Bianca

@Marco,

Bedankt voor je reactie.

We hadden al eerder gehoord dat die maanden de betere reistijden zijn. Vanwege werk-en studieverplichtingen zijn wij genoodzaakt om in deze periode te gaan. Ons accent zal niet liggen op het bezoeken van de steden maar meer rondreizen. De warmte nemen we maar voor lief en de regen wordt pas echt vervelend als er modderlawines en typhoons bij komen kijken. Ik denk dat we ondanks een minder weer in onze periode nog volop kunnen genieten van wat China en Tibet ons te bieden heeft.

Greetz,

M&B

• Fengzi Marco

Modderlawines en typhoons zullen jullie niet meemaken in deze periode. Ik zeg dus:“Veel plezier.”