Chinese muur

• Wilma Arendsen

Hallo,

Ik heb een vraag over het bezoeken van de Chinese Muur

Ik lees dat je eigenlijk vanuit Beijing op 3 plekken naar de Muur kan nl. bij: Badeling, Mutianyu, en Simatai

Badeling schijnt het drukst, erg toeristisch, en dichtst bij Beijing te zijn

Mutianya schijnt net als Badeling hersteld te zijn, iets verder weg, en iets minder druk.

Simatai schijnt het verst weg te zijn, en mooist gelegen(?), en origineel (niet hersteld)

Welke raden jullie aan om te bezoeken (met privechauffeur)

Groeten Wilma

• Fengzi Marco

Zelf zou ik naar Xizhazi gaan. Is niet zover van Mutianyu vandaan. Je moet alleen wel eerst bijna 2 uur lopen voor je op de muur bent. Of een wandeling maken van Jinshanling naar Simatai. Als je het makkelijk wilt doen dan is Mutianyu de beste optie. Badaling is gewoon te druk.

• Johan van der Kolk

Hallo Wilma,

Wij zijn vorig jaar zomer naar Mutianyu geweest, ongeveer 2,5 a 3 uur rijden. Erg mooi, de andere plaatsen heb ik niet gezien dus kan ik niet beoordelen, we waren er om 11.00 uur. Toen was het nog rustig. Je kan met een kabelbaan naar boven, dat is wel aan te raden ook al heb je mischien een goede conditie.

Boven is de muur niet vlak, ook daar moet je nog veel klimmen.

Groeten,

Johan.

• tien

Ben zelf ook weg van Mutianyu, leuke is dat je redelijk eenvoudig van de ene naar de andere kabelbaan kunt gaan.

Als je eerst de meest linkse (dichte gondels) kabelbaan neemt naar boven en dan terugloopt naar de stoeltjes lift, kun je daar weer naar beneden (rodelbaan is dan ook een optie). Ik vind het een erg mooi stuk. Ik was er begin maart op een door de weekse dag en toen waren wij er bijna alleen.

• lianne

Wilma,

Kan jij mij vertellen waar je zo'n auto met prive chauffeur kan boeken en hoeveel je ongeveer kwijt bent aan kosten voor een dag auto met chauffeur?

Iemand ervaring met de muur-trips die je bv in guesthouses boekt (Red Lantern of Templeside guesthouse)

Die prijzen liggen rond 320 rembini en zijn incl lunch, excl entreegeld Muur.

Lianne

Bosch Vertrekt

• Wilma Arendsen

Hallo Lianne,

Ik heb Joe geboekt, op deze site lees je meer over hem

Er zijn meerdere mensen met hem meegeweest.

Zie ook zijn website

http://www.joe-service.com/

ps de kosten zijn 500 RMB per dag

• lianne

Hoi Wilma,

Goede tip. Ik heb meteen maar een mail aan Joe gestuurd. Naar welk deel van de muur ga jij?

Wij willen eigenlijk toch wel heel erg graag naar Simatai.

Ik reis met mijn dochter van 16, we gaan een citytrip maken naar Beijing.

Ik kan natuurlijk ook een tour boeken in ons guesthouse, maar misschien is een tocht met Joe nog leuker en kom je op plaatsen waar je normaal met de tour niet zult komen.

Gr. Lianne

Bosch Vertrekt

• tien

nadeel van tours vanuit Guesthouses is dat je dan een deel van je tijd doorbrengt aan verplichte zaken zoals bezoek aan een fabriek of souvenirwinkel. Met Joe ben je veel vrijer in je doen en laten, hij spreekt Engels en je kunt prima afspraken met hem maken heb ik van anderen gehoord.

• Elies

Hoi,

Ik had bij mijn guesthouse (naam vergeten!) een secret wall tour geboekt. Ik heb dus geen idee waar we precies terecht zijn gekomen, maar het was geweldig! We reden ongeveer 2 uur. Eerst een heel stuk door bergen lopen, daarna kwamen we op de muur terecht. De muur was nog niet gerestaureerd, overal lagen losse stenen. De muur was steil en lastig lopen. Maar geweldige uitzichten! Op het einde wachtte een lekkere lunch in een klein dorpje ergens in een huisje bij mensen thuis.

Onze gids was een oud mannetje, en sprak geen woord engels, maar dat maakte niet uit.

Veel plezier!

www.elizabeth-ontheroad.nl

• Wilma Arendsen

Ik twijfel nog tussen Simatai, en Mutianyu

Ik neig naar Mutianyu, dit i.v.m. een knieoperatie die ik recentelijk heb ondergaan.