Panda's bekijken in Beijing

• Annelies

Hoi,

Weet iemand waar in in Beijing panda's kan bekijken?

Ik heb gelezen dat het in de Beijing Zoo nogal een trieste bedoening is?

Iemand ervaring hiermee?

Ook wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met het Feng Yan Hotel (Stip Reizen) in Beijing.

Vast bedankt!!

• Fengzi Marco

De dierentuin in Beijing is inderdaad een trieste bedoening.

Als je graag panda's wilt zien dan zal je naar Chengdu moeten. Al vind ik dit ook niet geweldig, maar wel beter dan in Beijing.

• tien

De dierentuin van Beijing is een trieste boel, daar ben ik het mee eens, al moet ik zeggen dat de panda's het er goed getroffen hebben. In Chengdu heb je meer panda's dan in Beijing (en in betere omstandigheden) maar de panda's in Beijing zijn zeker leuk om even langs te gaan als je toch in Beijing bent. Ga een beetje bij tijds in de ochtend dan zijn ze vaak het actiefst. (de metro stopt voor de deur)

groetjes tien

• chinaganger

In HongKong kan je ook panda's zien, daar zijn ze wel beter voorzien en verzorgd. Ze zitten binnen in geklimatiseerd gebouw. Het is een soort pretpark-dolfinarium op de Kowloon eiland. Probeer wel op een maandag heen te gaan dan is het minder druk.

• Fengzi Marco

Geklimatiseerd gebouw? Is dat wel natuurlijk? Volgens mij is dit nog steeds niet natuurlijk voor deze beren. Maar ja, wie ben ik.

Zelfs in Chengdu noemen ze het “ The Giant Panda Museum”. Zegt mij al genoeg.

• chinaganger

Je heb wel gelijk, maar je zal wel weten dat de panda uit wat koudere delen van het land komt. En ze hebben nogal dikke vacht. Die geklimatiseerde deel was behoorlijk fris. Aan geluid-isolatie hebben ze ook wat gedaan, de chinezen zijn nogal rumoerig daar.

Sommige dierentuinen krijgen soms een panda (??) aangeboden van de chinese regering. Veelal slaan de diertuinen het liefst af omdat onderhoud/verzorging nogal kostbaar en moeilijk is.

Bijvoorbeeld in Singapore worden de pinguins in een grote koelkast gehouden, anders zouden ze aan de hitte sterven.

• lianne

Hallo Marco,

Ik heb ook de reuzepanda's in Chiang Mai gezien (Noord Thailand) en die zaten ook in een geklimatiseerd gebouw. Ze werden daar overigens keurig verzorgd, en de rest van Chiang Mai Zoo was ook OK.

Misschien gaan we ook nog naar de panda's in Beijing Zoo. Is dit erg kostbaar, of valt het mee? In Thailand moesten we wel een toeslag betalen om ze te mogen zien.

Lianne

Bosch Vertrekt

• Fengzi Marco

Ik was in 1999 in de dierentuin van Beijing. Toen moest ik, bovenop de toegangsprijs, een toeslag betalen voor de panda's.

Of dat nu ook nog moet weet ik niet.

• ils

er was ooit een aparte ingang om alleen de panda's te bekijken zodat je niet de rest van de dierentuin door hoefde. Ik weet niet of dit nog zo is. De prijs weet ik niet meer, maar niet zo hoog als Blijdorp.

Er zijn meerdere Chinese dierentuinen met 1 (zielig) of 2 panda's, laatst in Guilin was er ook 1. Die had op zich een heel mooi onderkomen, maar was wel alleen. guangzhou heeft er ook 1 weet ik zeker en zo zijn er nog vele andere dierentuinen.

• rollo

Panda's moet je gaan bekijken in Chengdu in het Giant Panda Research and breading center.

Een fantastisch groot park met verschrikkelijk veel ruimte waar de dieren in de nauur zouden kunnen rondlopen.

Ik zeg “zouden” want ze zitten het liefst op hun gat bamboe te eten :D

foto's op www.robdehaan.com en dan de China en Tibet buttonlinks klikken. Ook video's van de Panda's.