Malaria

• Pauliene

Hallo allemaal,

In de zomer ga ik 4 weken door China reizen. Van Noord naar Zuid en naar het Oosten.

Zijn malaria pillen nodig? Ik begreep dat het in Dali en Lijang wel noodzakelijk is.

Heeft er iemand ervaring ? Eigenlijk wil ik ze liever niet slikken!

Alvast bedankt.

• Ron

Hi Pauline ni hao.

Bron ;Nederlands consulaat Guangzhou /Guangdong. .. het is aan te bevelen om dit helemaal te lezen .8-)

www.hollandinchina.org. … http://www.hollandinchina.org/index.php?option=com_content&task=view&id=166&Itemid=1323

’Dengue fever’ komt sporadisch voor in het zomerseizoen, evenals Japanse encefalitis. Volgens de ‘World Health Organisation’ komt in het zuiden van het ressort malaria voor. Seksueel overdraagbare ziekten, ook AIDS, vormen een bedreiging. Tenslotte komen TBC en Hepatitis A en B vrij veel voor.

Voorgeschreven en aan te bevelen vaccinaties

De volgende vaccinaties worden aangeraden een verblijf in Guangzhou: Hepatitis A en B, rabiës, DTP, gele koorts en Japanse encefalitis. Verder is het raadzaam een tyfusvaccinatie te halen. Medicijnen tegen malaria zijn raadzaam wanneer u naar rurale gebieden reist.

Ik hoop dat deze informatie voldoende is voor je

Zaijian:)

Ron / Beijing

• Fengzi Marco

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten welk vergif jij in je lichaam wil stoppen, maar ik vind het allemaal onzin. Ik kom al jaren in Yunnan en Guangdong en gebruik geen enkel medicijn. Behalve een aspirintje als ik terug kom uit Guangzhou. Ik krijg hoofdpijn van al die drukte en smog.

Zaijin

Marco / Yang Shuo

• Mi

Ik vind bovenstaande reactie niet helemaal fair.

Uiteraard staat het iedereen helemaal vrij om te kiezen voor wel of geen vaccinaties/malariaprofylaxe. Maar het feit dat 1 persoon het nooit doet en kennelijk ook niet ziek is geworden maakt natuurlijk niet perse dat dit voor jou ook verstandig/gewenst zou zijn.

Als arts ken ik helaas ook de desastreuze gevolgen die malaria in sommige gevallen ook kan hebben.

Als ik jou was zou ik me bij een travel clinic of GGD laten voorlichten over het gebied waar je heen gaat, maak met hen een inschatting van de risico's die je bij jouw reis gaat lopen en kies er dan op grond daarvan voor om wel of geen profylaxe te nemen.

Succes!

• Ron

Hi Dr.Mi …ni hao8-)

Uiteraard is een ieder verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid , en daarom heb ik ook de vraagenstelster verwezen

naar de informatie van het Nederlandse consulaat in Guangzhou, daar die ter plaatse het laatste nieuws hebben.

De persoon in kwestie heeft dan de ruime keus om zelf te beslissen, of ze preventie maatregelen neemt.

Hety bekende spreekwoord is altijd al geweest ,, Een gewaarschuwd man teld voor twee,,

De reactie van Fengzi Marco is m.i gebaseerd op zijn vele ervaringen in dat deel van China, en komt niet erg

diplomatisch over helaas naar Nederlandse begrippen.:S

Met alle respect voor Uw mening uiteraard :)

Baozhong

Zaijian

Ron ( waiguoren ) Beijing / Dongcheng

• Xi

Bij de GGD waar ik ben geweest zei men dat Lijiang en Dali te hoog liggen voor malariamuggen.

De ene GGD zegt trouwens weer wat anders dan de andere.

Er waren maar twee mensen in onze groep die pillen slikten tegen malaria op advies van hun GGD, een ervan was behoorlijk ziek van die pillen.