Beijing-Pingyao met de nachttrein of vliegen?

• lianne

Hallo,

Ik ga met mijn dochter van 16 bijna 2 weken naar Beijing. Nu lijkt het ons leuk om hiervan ook enkele dagen naar Pingyao te gaan. Is het makkelijk om treinkaartjes voor de nachttrein te kopen? En wat zal dit ongeveer gaan kosten.

Of is het makkelijker te vliegen? Naar een vliegveld in de buurt van Pingyao (het stadje heeft geloof ik zelf geen vliegveld)

Over het visum; is het mogelijk dit bij aankomst op het vliegveld van Beijing te kopen, of is het verplicht vooraf hier in NL te regelen?

Wij reizen meestal op de bonnefooi en regelen weinig vooraf, maar het is onze eerste keer China, dus wij zijn nog niet zo bekend met de regelgeving in China omtrent het visum.

• Fengzi Marco

Met de nachttrein. Visum hier in Nederland regelen. Gewoon via anwb.visumonline.nl.

• inez

Hallo

leuk zeg tripje china. Ik heb het 2 jaar geleden mogen doen een korte rondreis door china. Ik zou absoluut met de trein gaan.

Eerste klas als je wat comfi wil reizen en het kost ook niet echt veel plus je hebt wat meer privacy dan bijv 2de klas! Maar ik ben wel nieuwsgierig waarom

pingyao??

groetjes

• Mienie

Als je in China eerste klas rijdt moet je dan ook een compartiment delen?

• wim

1e klas: soft sleeper. 4 pers. cabine. dus ben je 2, dan deel je deze cabine.

Ben net terug van 4 weken China.(2e chinareis)

reizen per treijn was dit jaar ‘'horror’'.

Treintickets niet te krijgen!

10dg voor vertrekdatum komen tickets in de verkoop. 1/2 dag later ben je te laat!

Je moet dus m.a.w. ruim van te voren al weten wat je wil. Dus op de bonnefooi was dit jaar voor veel back-packers vrijwel onmogelijk.

( zelfs vliegtickets waren lastig te krijgen.

Het is duideljk dat de Chinezen zelf ook massal aan het reizen zijn momenteel.

gr. Wim

• rotflmao

Het is in de zomer dan ook niet echt aan te raden naar China te gaan, omdat het en te druk is en eigenlijk ook veel te warm. Het najaar, eind oktober en november, en het voorjaar, maart en begin april, zijn mijns inziens veel betere periodes China te bezoeken.

Wat betreft de treintickets, je kunt op het internet real-time controleren hoeveel tickets voor alle treinen in China nog beschikbaar zijn, wat je misschien iets kan helpen. Maar dan nog, er zijn te weinig treinen in China of gewoon teveel Chinezen.

Toch hoop ik dat je een goede vakantie gehad hebt!

• nicole58

Hoi Lianne,

Ook ik ga 2 weken met mijn dochter van 18 in mei 2012 naar China.

Ik heb net pas tickets geboekt en weet nog niet veel.

Mijn plan is: Beijing, (nachttrein) Pingyao, (trein) Taiyuan, nachttrein Xi'an, vliegen naar Chendu, vliegen naar Lijang, Dali, terug vliegen Beijing.

Kun je mij tips geven want jij bent er inmiddels geweest dit jaar? Dank alvast.

Nicole

• li-anne

Hoi Nicole,

Ik ben in juni 2010 met mijn dochter geweest, ze was toen 16.

We hebben echt een fantastische tijd gehad in Beijing. Uiteindelijk zijn we niet meer naar Pingyao geweest ivm tijdsgebrek. We hadden ruim 8 dagen in Beijing en omgeving en we hebben ons heel goed vermaakt.

Meestal verplaatsten we ons per metro en dat ging supergoed en het is echt spotgoedkoop.

Wel zijn we een dagje naar de muur geweest in Simatai, geweldig gewoon. We liepen daar bijna alleen op die muur. Dit deel van de muur is nu helaas gesloten voor renovatie.

Ik heb een eigen website Bosch Vertrekt, maar ivm migratie van weblog staat daar nog niet alles op.

Ik hoop dat je binnenkort mijn verhaal daar kan lezen om zo ideeen op te doen.

Mocht je me willen mailen dan kan dat wel via het mailadres van de site; boschvertrekt@live.nl

Ik hoop over niet al te lange tijd terug te keren naar China, het was makkelijker dan ik dacht en nog veel leuker/mooier/geweldiger dan ik me ooit had voorgesteld.

Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

Groet, Lianne

• nicole58

Hoi Lianne,

Heb net je weblog geprobeerd te lezen, maar alleen Senegal is te lezen. Wij zijn overigens 5 jaar geleden in Gambia geweest en lijkt sprekend op Senegal

(ligt ook IN Senegal). Ook wij hebben daar een fantastische vakantie gehad.

8 Dagen Beijing lijkt mij erg veel, ik denk aan 3 dagen en dan door naar de bestemmingen zoals ik hierboven vermeld heb.

Ik heb nog maanden de tijd om te studeren, maar zeer waarschijnlijk ga ik je via mail toch vragen stellen.

Dank voor je reactie in ieder geval.

gr. Nicole

• li-anne

Hoi Nicole,

Je kunt me altijd mailen, geen probleem. Wij hebben er voor gekozen om toch in Beijing te blijven ivm tijdgebrek en omdat de reisafstanden zo verschrikkelijk groot zijn. Ik had wel graag even naar Pingyao gewild maar dit was zo ook prima.

Je kunt mijn verhaal over China wel lezen op de Columbus website; mocht je geinteresseerd zijn klik dan even op deze link

Wij vonden Senegal niet voor herhaling vatbaar, het is gewoon niet ons ding dat zwart afrika. Doe mij maar 100x liever China hoor!

Ik ben benieuwd of jullie dit ook zo gaan ervaren…..

Groetjes Lianne