1e keer naar China

• Carla en Cees

Beste mensen,

Eind Augustus gaan wij voor het eerst met een georganiseerde rondreis 22 dagen door China trekken. X(

Nu heb ik nog enkele vragen:

Zijn er in Beijing winkels te vinden zoals bijvoorbeeld een supermarkt en een drogist?

Indien ja, kan je er dan ook de bekende merken kopen zoals Nescafe, Kellog's enz? En bij de drogist producten tegen diaree, hoofdpijn enz?

Als dit namelijk het geval is, dan hoef ik dat allemaal niet van thuis mee te nemen, en dat scheelt een hoop plaats in de koffer!! Dus meer kleding.

Of kost het daar in verhouding veel duurder dan hier?

Dan heb ik nog een andere vraag: mag je voedsel invoeren? Bijvoord een zakje drop of zo?

Alvast bedankt.

Groet Carla

• populier

Hallo Carla,

zo te lezen weten jullie niet veel van China af.

Beijing is een wereldstad en alles wat je opnoemt is er te koop.

Ga je verdiepen in dat mooie land voor je erheen gaat, want het is zonde van die reis om er onvoorbereid heen te gaan!

een mooie reis toegewenst,

• tinq

inderdaad alles is te koop van de supermarkten (Wallmart Carrefour etc) zul je nog versteld staan.

Oploskoffie meenemen is wel een aanrader omdat dat nu eenmaal erg duur is. Maar af en toe een (ook dure) Starbucks overtreft natuurlijk alles.

Ik ben het met populier eens, ga lekker lezen want dan heb je dubbel plezier van je reis. Een goed Nederlandstalige reisgids is die van de ANWB daar staan vast alle plaatsen in waar jullie komen + algemene wetenswaardigheden over het land.

China is een land met totaal andere gewoonten, cultuur, eten etc dat te weten zorgt dat je gaat genieten ipv ergeren.

veel voorpret

• china

diareeremmers en hoofdpijnpillen zou ik meenemen. Kellogs zie ik de noodzaak niet zo in, lekker ontbijtje in hotel maakt dit overbodig )meestal ook Kellogs bij het westerse ontbijtbuffet).

tips wat handig is om mee te nemen en wat je wel en niet moet doen vind je op diverse sites o.a. www.chinarootsenreizen.nl

• carla

Bedankt voor jullie reacties.

• populier

hier is nog een link waar je van alles en nog wat kunt vinden over China

www.geledraak.nl

groeten,

Populier

• Fengzi Marco

Westers ontbijt in je hotel? Wat is er mis met een kommetje noodelsoep bij het lokale restaurantje op de hoek of op de lokale markt?

• Elma

Hoi Carla en Cees,

Ik las dat jullie bij Kras eind aug. een rondreisChina hebben geboekt.

Wij ( Henk en Elma en onze kennissen Edith en Fred ) nl. ook.

Ben heel benieuwd welke datum jullie gaan………wij gaan 29 aug. en we hebben er reuze zin in!!! (:D

Groetjes Elma.