Eind januari willen wij voor drie weken gaan rondtrekken in china, Beijing ,xian,chenddu,lijiang,dali,kunming,yangshuo,hongkong. Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de verblijfskosten zijn. We willen graag verblijven in hostels of pensions.
overnachten in de hostels kost ongeveer 5 euro in een hostel op een slaapzaal. 12-20 euro voor een kamer met eigen douche/toilet.
Reviews van hostels vind je op hostelworld.com (op de .nl staan er veel minder) Zelf boek ik het liefst rechtstreeks bij de hostels. Websites van hostels in china zijn vaak lastig te vinden. boo.com kan je daar nog al eens bij helpen.
In Xi'an kan ik het Shuyuanhostel aanraden. Heel centraal gelegen en erg goed en goedkoop. wij huurden daar een auto met chauffeur voor de hele dag voor 50 euro. Zo konden wij lekker in ons eigen tempo naar het Terracotta leger en de hotsprings zonder naar de verplichte fabrieken etc te hoeven.
In chengdu zijn legio hostels, op ongeveer 2 uur met de bus daarvandaan ligt Baoguo bij de heilige berg Emei Shan. Dit is een prachtig gebied waar ik het Teddy bear hostel zeker kan aanraden.
In Yangshuo verbleven wij in de Gigglingtree eigendom van een nederlands stel. Erg netjes en mooi gelegen maar je moet er wel van houden om tussen veel Nederlanders te zitten.
Eten doe je voor 3-8 euro per persoon. Duurste wat wij met vier personen aten was 22 euro. (hotpot incl. drinken). Ontbijt zit bij de meeste hostels niet standaard inbegrepen maar is daar voor 2-4 euro te krijgen. Of je zoekt een bakkertje op, die schieten als paddestoelen uit de grond met heerlijke luxe broodjes.
Verblijf je liever in hotels dan kan dat vanaf ongeveer 20 euro pp (soms incl. Chinees ontbijt) je vindt ze op www.elong.net en www.english.ctrip.com. Reviews vind je op tripadvisor.com
In Chengdu verbleven wij voor 20 euro (per kamer) in het Prime hotel, basic hotel maar centraal gelegen. (In Chengdu is trouwens ook een leuke operavoorstelling, erg toeristisch maar wel leuk om heen te gaan)
nee daar ben ik helaas nog niet in een hostel geweest, hoorde laatst wel iemand over het Sitting On The City Walls Courtyard House.
Kijk even bij de reviews op hostelworld.com daar wordt je echt wijzer van.
Bedenk dat Chinees nieuwjaar op 14 februari valt en rondom die datum heel China op reis gaat. Het is dus echt verstandig om de hotels-hostels en evt binnenlandse vluchten/treinreizen van tevoren vast te leggen. Treinreizen kun je ook vragen bij de hostels waar je gaat verblijven. Je zou ze vanaf hier al kunnen mailen.
succes en laat nog even weten hoe jullie reis is geweest.
Wij hebben vorig jaar een week gelogeerd in het ‘'Far East Youth hostel. In 2 woorden Helemaal geweldig’' mn het oude deel erg sfeervol en een prima keuken. Kigt in Hutongwijk,. 5min. lopen v.d. metro.Hostel in Chengdu met zeer behulpzame receptiemedewerkers: Holly's Hostel. Gelegen in ‘'Tibetaanse wijk’'. Bij aankomst denk je: ‘'Waar kom ik hier terech?!’'Maar is prima. ook hier zeer goede keuken en een erg gezellig dakterras voor een hapje en/of drankje.veel plezier met de voorbereidingen.gr. Wim
Houd rond deze periode rekening met de kou in China. De verwarming wordt zelden gebruikt. Zoals in restaurants, bussen, hostels. Je kunt op je kamer wel een airco met verwarming nemen, maar ik vond dat deze niet goed verwarmde (duurde erg lang). Vaak kun je op je kamer ook een elektrische deken krijgen.
In de bussen is het dus warm aankleden, want met een ritje van bijvoorbeeld 4 uur is het veel stilzitten en dus krijg je het echt koud!
Maar verder vond ik het reizen echt geweldig! In Chengdu kan ik Sim's cozy guesthouse aanbevelen.
veel plezier!
www.elizabeth-ontheroad.nl
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?