groepsrondreis in China

• Carla en Cees

Beste mensen,

dit is ons eerste bezoek op dit prikbord/forum.

Wij denken er overna om een rondreis (georganiseerd) te gaan maken in China.

Wie heeft er tips voor ons, wij willen zoveel mogelijk highlights zien. Wij hebben +/- vier weken (30dgn) de tijd.

Wij denken er overna om dit te gaan doen in de maanden augustus september.

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite.

• tinq

lastig om concrete tips te geven, er is zoveel moois te zien in China. Ligt ook een beetje aan of je meer cultuur of natuur wilt zien. Sommige reisorganisaties hoppen van grote stad naar grote stad. Anderen nemen ook de tijd om wat landelijker te gaan, iets waaraan ik zelf de voorkeur zou geven. Ik zit zo maar even te googlen en zie de reis van Shoestring groots China. Daar zitten wel hele leuke dingen in zoals Yangshuo. Dali Kunming Xi'an en Beijing. maar er zijn vast nog veel andere organisaties die dit aanbieden.

Ik zou een Lonely planet China kopen of het dikke China boek van de ANWB dan kijken waar je in ieder geval heen wilt. Lekker veel reisgidsen verzamelen en dan vergelijken.

Er zit een groot prijsverschil in de rondreizen. Dit wordt met name veroorzaakt door het aantal sterren van je hotels en het vervoer tussen de verschillende plaatsen. Reizen per trein of bus is immers veel goedkoper dan vliegen, maar ook weer minder comfortabel. De treinreizen kunnen echt heel lang zijn, daar moet je van houden.

Hou je van wandelen dan biedt snp wandelreizen en zo zijn er nog tal van themareizen naar China.

Heerlijk om 30 dagen te mogen vullen, het zal zo ie zo een prachtige reis worden.

succes tinq

• cees en carla

Beste tinq,

Bedankt voor je reactie. Wij zaten zelf te denken aan de rondreis Panorama van China te boeken bij de Jong Intra tours.

Deze reis duurt 23 dagen, en wij denken dat we dan zowel cultuur als natuur te zien krijgen en ook alle high lights.

Ben benieuwd wat jij hier van vindt? Ga je vaker naar China?

Wij hebben alle verre reizen gemaakt maar nog nooit naar China.

Dus is best spannend of je de juiste reis boekt.

Groet cees en carla

• gerardvd

Beste Cees en Carla,

Als ik jullie was zou ik letterlijk met stip naar de site gaan www.stipreizen.nl

Hier wordt een geweldige 22 daagse rondreis aangeboden voor €1579 daar kan de Jong niet aan tippen.

Nergens zul je deze reis goedkoper tegen komen.

Ik zelf ga deze reis maken in september en heb van andere vernomen dat deze reis prachtig is en tevens dat Stipreizen gewoon goed is.

• tinq

Ik ben inmiddels een keer of 10 in China geweest waarvan een vijftal keer om rond te reizen. Verder is het een sport geworden om leuke routes uit te stippelen en meer te weten te komen etc.

De reizen van de Jong Intra en Stip lijken erg veel op elkaar. Nadeel vind ik persoonlijk dat er zo veel grote steden in zitten.

Mijn tip kijk ook eens op Koning Aap en Shoestring die hebben beiden ongeveer dezelfde reizen, volgens mij is bij de één de accomodaties wat luxer dan bij de ander. bijv. Groots China en China compleet.

Of Djoser de 24 daagse reis. Dan doe je ook Kunming, Lijiang en Dali aan. Wel heel toeristisch maar volgens mij ook veel toegevoegde waarde.

Nogmaals even naar de bieb of de boekwinkel. Het ANWB China boek kan ik echt aanraden en dan de plaatsen opzoeken die in het reisschema genoemd worden dan krijg je een goed beeld van de reis.

Het valt mij wel op dat bij alle reizen heel veel met de trein gereisd moet worden. De trajecten zijn ook heel lang. Ik heb daar minder ervaring mee, maar ik zou nog eens navragen hoe anderen dat ervaren hebben.

Mocht je ook individueel willen reizen dan heeft China online hele leuke bouwstenen die je dan met vlieg of treinreizen aan elkaar kunt koppelen. Vliegen in China is helemaal niet duur (oké veel minder goed voor het milieu dan de trein) en scheelt veel tijd.

succes tinq

• Gerardg

Denk ook eens aan Arcadia uit Alkmaar. Wij zijn met ze naar Vietnam gewwest. In dat gezelschap zaten diverse personen die met Arcadia naar China zijn geweest. Allen vol lof en enthousiast.

Wij denken er zelf ook over om met ze naar China te gaan, ze hebben een uitgebreide 30 daagse reis in het programma.

• Carla en Cees

Nou de kogel is door de kerk, we hebben geboekt.!!!

We gaan 22 dagen met KRAS reizen door China rondreizen.

Eigenlijk lijken alle georganiseerde rondreizen op elkaar, of je nu met Stip, De Jong of Kras gaat.

Allemaal doen ze alle grote steden aan, en rijden hetzelfde rondje.

We vinden het erg spannend ondakns dat we al veel van de werled hebben gezien.

In idergeval allemaal bedankt voor jullie reacties.

Groetjes cees en carla

• Elma

Hoi Carla en Cees,

Wanneer gaan jullie???

Wij ( Henk, Elma, Edith en Fred ) gaan ook met Kras 22 dgn. op 29 aug.

En we hebben er reuze zin in!!!! (:D

Groetjes Elma.