china southern airlines

• gerardvd

Stipreizen vliegt van Amsterdam naar Beijing voor de 15 daagse rondreis met China southern airlines.

Weet iemand met wat voor type toestel ze vliegen, en zo ja is daar genoeg beenruimte.

Hoe is de service aan boord m.b.t. eten en drinken?

• Jeroen

Hai Gerard,

Check eens de site www.csair.nl, hier staat heel veel info in het nederlands over China southern.

ook erg leuk om te lezen, over CS, toestellen zijn over het algemeen verzorgt, kwaliteit van service verschilt helaas nogal.

Veel reis plezier.

• Arnoud

Ze vliegen met Boeing 777-200's op Amsterdam.

Beenruimte in de economy class is niet echt ruim te noemen. Krapper dan wat ik bij de KLM/Martinair/Transavia gewend ben.

Tenzij je natuurlijk een stoel bij de nooduitgang hebt of vooraan een blok met stoelen.

Layout van het toestel is op de website van China Southern op te vragen.

Telefonisch kun je (na enig aandringen) stoelen reserveren.

Service aanboord?! Ze komen af en toe langs met wat voor eten moet doorgaan, drinken krijg je ook met enige regelmaat.

Echter kan het geen kwaad om er zelf ook nog om te vragen.

That's it. Niet veel van verwachten.

Wat mij heel erg stoorde op de terug vlucht was dat ze 4½ uur voor de landing je uit je slaap haalden om je eten te serveren.

Daarna ging zo'n 2 uur voor de landing het licht weer uit. Om 20 minuten voor de landing weer aan te gaan.

Had liever doorgeslapen…

CZ is goedkoper dan KLM en dat merk je in mijn optiek vooral hieraan.

• Fengzi Marco

Ze hebben van die schermtjes voor de stoel voor je, maar sta (zit) niet raar te kijken als het schermpje voor je niet werkt. Het eten is natuurlijk puur slecht, maar dat is bij elke mij.

Probeer achterin te zitten, want dan zit je het dichts bij de “bar”.

Verder is er niets mis met CSA. Ze zijn goedkoper dan KLM, terwijl het vaak dezelfde vlucht is. Bijv. van A'dam naar Guangzou. KLM heeft een KL vluchtnummer en CSA een CZ nummer. Zelfde vlucht, andere prijs. Geldt ook voor vluchten naar Chengdu.

Maar goed, veel plezier in China.

• gerardvd

Bedankt voor de duidelijke antwoorden op mijn vragen