Het weer (alweer)

• Ronald

Hallo,

Op verschillend forums lees ik al veel vragen oven regen.

Beijing, Guangzhou, Kunming, Xi'an, Chengdu overal valt er wel redelijk wat regen in Juli/Augustus.

Maar is dit net als in de tropen een goede bui van een kwartier, of net als in Nederland, heel de dag miezeren?

Groeten Ronald

• Inge Jansen

Dag Ronald (alweer :-)

In Guangzhou kun je tropische buien verwachten, in Chengdu regent het het hele jaar door veel of is het bewolkt en heb je eigenlijk geluk als het zonnetje schijnt. Van Xi'an weet ik het niet precies, maar alle keren dat ik er was (in verschillende maanden) regende het er veel. In Kunming maak je een goede kans op mooi weer (net als in Dali en Lijiang). In Beijing ook, maar hier kun je wel stortbuien verwachten (die meestal heftig zijn maar niet heel lang duren). Maar ja, geen garanties hoor. Niks zo veranderlijk als het weer, dat geldt in Nederland en zeker ook in China. Overigens is het in de plaatsen die je noemt over het algemeen erg warm in juli/augustus.

• Fengzi Marco

Juli/augustus zou ik zeker niet naar China gaan. Veel te heet. Zelfs Binnen Mongolie is dan warm.

Oktober/ november is goed. Maar ook weer afhankelijk van waar je naar toe gaat.