egypt air

• hoeffea

Ik ben voor juli 2010 een reis naar China aan het plannen. Heen vliegen naar Guangzhou en terug via Beijing. De prijzen voor tickets vanaf Amsterdam liggen nu nog boven de 2300 Euro voor 2 volwassenen en 1 kind. Uitzondering is Egypt Air, deze biedt bovenstaande vluchten voor 1900 Euro aan.

Iemand ervaring met Egypt Air en de overstap in Cairo?

Lisette

• gast

ik zou nog even wachten met boeken en wekelijks even de zoekmachines raadplegen, ook die van klm.nl, klm.be, klm.de

volgens mij moet het lager kunnen, maar het blijft altijd een gok. Voor mij zou ook de reisduur meewegen in mijn afwegingen, vooral als je met een kind reist.

• hoeffea

Het is inderdaad nog vroeg om te boeken, maar de prijzen zijn de afgelopen twee maanden ongewijzigd gebleven.

• mikez18

Je bent gewoon te vroeg. Prijzen voor de zomerperiode worden door de maatsvhappijen pas in januari gepubliceerd en dan komen ook de goedkopere tarieven. Als je toch al bereid bent om 1900 euro te betalen. Dat is praktisch de hoogste prijs in het hoogseizoen. Kun je net zo goed wachten, 80% van de tijd kan het alleen maar goedkoper worden. Zelfs in het hoogseizoen hoeft je neit meer dan 750-800 euro pp kwijt te zijn voor een volwassen.

Bovendien kun je beter een maatschappij kiezen die meer entertainment kan aanbieden. Emirates, of anders een directe vlucht.

• mikez18

Ik heb even gecheckt voor je bij emirates website. en dan krijg ik nu een tarief van 600 euro uit. dus- guangzhou , beijing - dus.

Dus dat is ook een goede optie. ik heb ff gecheckt met juli vertrek en augustus terug

• hoeffea

Dankewel voor je reactie. Zal gelijk eens de site bezoeken. Een tarief van 600 euro klinkt prima…

• hoeffea

nog even een vraagje over de emirates website. Ik zelf kom niet verder dan het traveschedule. Via welke link kan je de prijzen bekijken?

• chinaganger

Voor nog geen 500 Euro pp kan je al direkt van Frankfurt of Brussel naar Guangzhou.

Finnair is ook goedkoop, vaak hebben ze ook aanbiedingen, vanaf Amsterdam naar Helsinki weer door naar Guangzhou.

Lufthansa kan je ook wel checken, anders wel de goedkoopste is AirChina of China Eastern Airlines.

Emiraten of via Rusland is niet adviseerbaar. Daar komen soms wat onbeleefde medepassagiers tussentijds aan boord. Helaas !?

• Ronald

Hallo,

Momenteel zit ik thuis met een geblesserde knie en kan niet veel anders kan dan internetten en tv kijken.

Hierdoor ben ik vast begonnen met het boeken van onze vakantie 2010 China.

Zelf vliegen ik Brussel - Peking (heen, rechtstreeks), en Hong Kong (via peking) - Brussel (terug) dit voor € 680,- p.p.

De kosten verschillen echt per dag, dus om de goedkoopste te bepalen moet je zoveel mogelijk combinatie's maken

(do-do, do-vr, do-za, do-zo, vr-vr, vr-za, vr-zo, vr-ma, za-za, za-zo, za-ma, zo-ma, zo-di, ect)

dat combineren met een aantal vertrek plaatsen

(bussel, frankfurt (vind ik poersoonlijk te ver weg), dusseldorf, a'dam, londen)

en dat weer vergelijken met een aantal verschillende zoekmachines

(www.vliegtrieven.nl / www.worldticketcentre.nl / www.cheapticktets.nl / www.ebookers.nl / www.vliegtickets.nl)

mijn conclusie was dat cheaptickets.nl, en vliegickets.nl het goedkoopste waren.

Het is ook (over het algemeen) zo dat je goed moet kijken naar de overstap tijden, hierdoor verschillende vluchten tussen de 8 en 35 uur!!!

Met 1 (gunstige) overstap vond ik:

vlucht met SAS (***) voor 606 (tussenstop kopenhagen)

vlucht met FINNAIR (****) voor 629 (tussenstop helsinki)

vlucht met Emitates (****) voor 627 (tussenstop dubai,)

vlucht met Egyptair (***) voor 569 (tussenstop cairo, is wel omweg))

vlucht met Aeroflot (***) voor 543 (tussenstop moskou)

(rechtstreeks

vlucht met Hainan (****) voor 680

Voor info over vlucht maatschappijen http://www.airlinequality.com/ (zeer handige site)

Succes met het uizoeken!!!!

• ils

goed zoeken levert veel winst op. abonneren op de nieuwsbrief van lufthansa geeft ook hele mooie aanbiedingen. Net komt binnen 399 van Amsterdam naar Beijing in het voorjaar.

Goed zoeken op klm.nl, klm.be en klm.de levert grote verschillen op. Zo vliegen wij in december voor 428 euro van Antwerpen (stuk met de Thalys)via Amsterdam naar Shanghai. zelfde route, zelfde vliegtuig van Amsterdam - naar Shanghai (dus zonder treinreis) 999 euro.

Er zit niet alleen verschil per website ook of je zoekt op bijv. Brussel international airport of Brussel all airports. Het is even zoeken maar het kan je honderden euro's opleveren. Vooral leuk als je met meer gaat. Kijk dan is zo'n blessure ineens goud waard. Sterkte en veel voorpret met je vakantie