gezinsreis, vraag over hotels in beijing, chengdu, yangshuo en dali

• machteld

We willen graag volgende zomer- 2010 dus- met onze (Chinese ) kinderen van dan 8 en 5 jaar naar China gaan.

Nog geen rootsreis, maar wel hen wat van China laten zien.

Ons plan is: Bejing, Chengdu, Dali en Yangshuo en omgeving.

Wie heeft tips voor betaalbare hotels in die plaatsen, die ook kindvriendelijk zijn?. Zwembad is niet noodzakelijk, maar als je er toevallig een weet die dat wel heeft is het ook welkom.

Hartelijk dank!

Machteld Wit

• Theo Kiewiet

Betaalbare hotels zijn er genoeg, je kunt ze gewoon ter plaatse boeken, dat lijkt mij 't handigst.

Kindonvriendelijke hotels heb ik niet van gehoord.

Leuke route trouwens neem het Terracotta leger in Xian ook mee, als je toch van Bejing naar Chengdu gaat. :)

En nog een tip voor Yangshuo, stap maar beter niet in zo'n luchtballon. :(

Gewoon de Moonhill beklimmen, adembenemend uitzicht!

• reisde nog in sept

alle hotels zijn eigenlijk wel-op z'n sjinees-kindvriendelijk. Het is maar net wat je daaronder verstaat. Je kinderen zullen erg verwend worden en onbegrip wekken dat ze de taal niet spreken/verstaan (neem ik aan?). Hotels zijn naar Nl/Euro begrippen allemaal goedkoop-voor hun klasse. Vermijdt de 4/5 ster bisnis class-voor zakenlui en de rest is OK. in vrijwel elk HTL kan je onderhandelen-flink ook-over de prijs.

kijk eens op een site als sinohotel-die geeft er dozijnen aan.

Tip: als je je toch niet al te zeer in sjinees-only milieu wilt begeven-en een klein beetje ala bekpek/budget reiziger wilt reizen-kijk dan eens naar Hostels-ze hebben ook gezins of 4-beds kamers. Je treft er personeel dat engels spreekt, erg lage prijzen, meestal een restrt dat ook wat westers eten kan verzorgen, vaak een keuken, wel basis-verzorging/uitrusting natuurlijk. Erg goed om anderen te treffen-sites zoals hostelworld, hostelbookers of hostelz tonen ze per 10tallen voor die steden. Ze kunnen ook goed helpen met treinboeken en dat soort vaak vervelende dingen. YS is enkel HTL/pension/guesthse-je kan er geen stap zetten zonder er 1 te zien-en echt heel slechte zijn er eigenlijk niet bij-daar zorgt de concurrentie wel voor. Maakte zelf in sept een reis en trof in een hutong Hostel in BJ een gezin met 2 leine kkn (NL, 3/4 en 6/7jr) dat een maand in Mongolie had doorgebracht-alles met de kids. Overigens heb ik nooit HTLs met pool gezien-ook niet als advert-hooguit als whirlpool in een spa-en dat gaat je kosten. IN de zomer kan het echt vies benauwd klam/heet zijn in steden als Chengdu, Wuhan en nanjing, ook Beijing.

Besef wel dat zowel BJ-CD als DL-YS erg lange reizen zijn, met DL-YS alleen de trein als mogelijkheid (Kunming-Guilin). voor goedkope domestic flights: sites als ctrip of elong of travelzen bekijken. kan-mits slim geboekt-amper meer als soft sleep per trein kosten

• karst

Hallo Machteld,

Samen met mijn vrouw Paulien run ik nabij Yangshuo guesthouse de Giggling Tree. In april 2006 zijn we begonnen met het verbouwen van authentieke boerenhuizen tot een uniek guesthouse.

Sinds april 2007 zijn we open en hebben heel veel gasten uit o.a. Nederland mogen ontvangen.

Ook zijn wij het vaste adres voor de reizigers die via Lotus of Pangea hun rootsreizen door China doen met hun Chinese adoptiekinderen.

Natuurlijk is het mogelijk om geheel vrijblijvend eens een kijkje te nemen op onze website www.gigglingtree.com . Mochten jullie daarna interesse hebben voor een verblijf bij ons dan horen we dat vanzelfsprekend graag!

Met vriendelijke groeten,

Karst

Giggling Tree

• Els

Ha Machteld en anderen,

Vandaag de tickets geboekt want ook wij gaan komende zomer China verkennen. Met onze dochters van dan 4 en 7 starten we in Beijing (12 juli). We hebben vijf weken de tijd. Mochten er nog tips zijn voor leuke betaalbare & kindvriendelijke hotels/hostels in Beijing zijn, dan horen we die ook graag.

Alvast bedankt!

Groet,

Els

www.verrereizenmetkinderen.nl