advies reisroute China (2 weken)

• Richard

Hoi,

Wij willen volgend jaar vanuit Nepal een 8 daagse tour door Tibet regelen en van daaruit door China reizen. We vliegen terug vanaf Peking. Nu heb ik vernomen dat wanneer je vanuit Nepal door Tibet reist, je een visum van maximaal 25 dagen voor China kunt krijgen. Vanuit Lhasa willen we met de trein naar Chengu wat betekent dat we nog 14 dagen voor China over hebben (helaas!!).

Welke route zouden jullie aanraden? Het geeft niet als de route intensief is, we willen het lieft zo veel mogelijk zien. Is het haalbaar om vanuit Chendu naar de omgeving van Kunming(Dali-Lijiang) te reizen, daarna naar Xi-an en vervolgens naar Peking? En is dit alles met de trein te doen? (we willen het liefst zo goedkoop mogelijk reizen). Of is dit veel te veel van het goede?

Tips (of andere routes) zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

• karine

http://www.travelchinaguide.com/china-trains/ kun je al je treinroutes invullen en gelijk zien hoe duur en hoe lang.

Volgens mij kun je van Chengdu naar Lijiang, daarna naar Dali en Kunming. Als je in chengdu bent is Emei Shan en leshan ook een aanrader.

Kunming Xi'an is echt een heel eind volgens mij is vliegen dan de beste optie anders kost het je heel veel tijd. Je kunt discount vliegtickets boeken via www.english.ctrip.com en www.elong.net

Xi'an (Shuyuan hostel is een must) kun je het beste een auto met chauffeur huren (30 euro per dag in dit hostel) dan hoef je niet naar de verplichte fabriekjes en lunches en kun je direct naar het terra cotta leger en eventueel de hot springs of andere bezienswaardigheden.

Fietsen over de muur is ook leuk. Beijing spreekt voor zich

Lonely Planet is een aanrader om je trip verder vorm te geven.

Kun je trouwens niet beter in Nederland een visum aanvragen voor China (voor tibet heb je een extra permit nodig)

succes

• Elies

Hoi Richard,

Het is wel haalbaar, maar het word veel reizen. Ik zou wat vliegtickets kopen zodat je meer tijd hebt in een plaats. Vliegen kost niet veel en vaak kun je de vliegtickets terplekke bij je hostel kopen. Eventueel ook nog op het vliegveld zelf.

Lijiang - dali - kunming is makkelijk met de bus te doen. Maar je bent wel wat tijd kwijt natuurlijk. Chengdu - lijiang, Kuming - xian en xian bejing zou ik met het vliegtuig doen.

Kunming op zich is niet zo heel bijzonder, wel kun je daarvandaan naar he stenenwoud, wat best mooi is om te zien.

In Dali kun je een dag een taxi huren die je om het meer rijd. Probeer dan zeker een markt te bezoeken die er elke dag wel ergens is, dat is heel erg leuk!

Veel plezier!

gr elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• Richard

Bedankt voor jullie tips!

Het is inderdaad wel de moeite waard om te vliegen en dan lijkt me de route wel haalbaar. Elisabeth, mooie site heb je trouwens!

Ik heb nog een vraag: Aan welke omgeving geven jullie de voorkeur/zouden jullie aanbevelen? Dali- Lijiang of Yangshuo en waarom?

• Elies

Hoi,

Dank je!

Hm welk gebied ik het mooist vind. In de periode (januari) dat ik er was vond ik Yangshou wel mooi, maar het was erg kaal en dor. Nog steeds zijn de bergen erg mooi om te zien. Maar wanneer alles bloeit is het meer de moeite waard denk ik.

Ik vond dali en Lijang dus iets mooier. Lijang is een erg leuk met het oude centrum. En de omgeving van Dali is mooi, zeker de markten in de buurt zijn de moeite waard.

Fijne reis!