WE gaan in februari 8 dagen naar Beijing en zouden ook graag het een en ander buiten Beijing zien. Wie heeft er leuke tips voor binnen en buiten de stad??
Groetjes,
Annaa
Hi anaa
De vraag is alleen hoe ver wil je ,,buiten ,, Beijing ?
De stad is wel zo enorm groot…en wat wil je gaan zien ,want er is zo enorm veel te zien dat het niet in een paar dagen te bekijken is.
Dat kan zijn tussen pandaberen tot Beijing opera.
mijn of onze eerste hamvraag is altijd …. wil je een goed hotel western style of will je al gaan genieten in een ,,hotong fandian,, wat bijzonder goed veilig en goedkoop is en de moderne talen gesproken worden.
Kortom te veel om op te noemen.
Met vr.gr.
Ron / waiguoren / Beijing
Hallo Ron,
We zouden graag ook even de drkte uit willen en naar een plek buiten Beijing gaan. Beetje “platteland”snuiven. Ook heb ik gelezen dat je met de sneltrein in 2 uur kan reizen naar Shanhaiguan aan zee maar ik kan niet goed vinden of dat de moeite waard is in februari. Ook heb ik iets gevonden over het dorp Cuandixia, maar iemand raadde mij dat af in de winter ivm gladde smalle steile toegangswegen en de rijstijl van chinezen. In Beijing heb ik natuurlijk al van alles gevonden (ik heb meerdere resigidesen en ben ook handig met zoeken op internet) maar ik hoop op tips voor nog iets extra. Ik begrijp dat je in Beijing woont, misschien heb jij wel een goede waardevolle tip voor een leuk uitstapje of dagtocht?
Groetjes
Annaa
Hi Anaa ni hao
HEt is in een woord teveel om op te noemen maar ik zal er een paar noemen die mij persoonlijk goed bekend zijn.
Summerpalace, Beihai park, Great wall ,Yuan Ming Yuan park, The imperial palace, de verboden stad uiteraard met het plein van de hemelse vrede .Jing Shan park , Hong Qiao market
met recht daar tegenover een zeer goed restaurant waar je je eigen keus zichtbaar kunt bepalen. Wan tong, Yi He Yuan, Bei Hai /Honghai.
Shanhaiguan is e plaats die je noemde maar in de winter is dat een troosteloze aangelegenheid.
Verder is het verkeer in China een naar Nederlandse begrippen een komplete chaos waarbij allleen de stoplichten gerespecteerd worden.
De voetganger is dus gewoon ,,groot wild,, en zelfs niet veilig op de trottoirs, dus ogen open houden en oren dicht i.v.m het geclaxoneer.
Als start kan ik je aanbevelen om gebruik te maken van onderstaand adres zonder daar bewust reclame voor te maken maar mijn persooonlijke ervaring is zeer goed te noemen daar ik er bijna twee jaar gewoond heb voordat ik mij in Beijing voor goed gevestigd heb.
Beijing Saga Youth Hostel
9 Shija Hotong Chaoyang Men Nei
Nan Xiao Jie Dongcheng District
Beijing tel + 86-10-65272773 mail sagaiyh@yahoo.cn
Hier is alle informatie te verkrijgen in alle moderne talen door zeer kundig en gastvrije service. over heel china met gratis documentatie en trein bus en vluchtboekingen tegen zeer redelijke prijzen
Daarnaast kun je zelf kiezen uit goed en goedkoop chinees of gewoon Europese maaltijden.
Ik hoop dat je een fijne reis zal hebben
Groetjes
Ron Beijing ( dongcheng )
eerlijk gezegd denk ik dat je geen idee hebt van CHina-nergens en nooit is het er rustig of stil. Febr is een van de allerslechtste maanden om het noorden te bezoeken-siberise poolwinden, ijs, vorst, sneeuw+ijs en als het nog tegenzit net wat dooi om daarna alles weer vast te vriezen. Dus naar zee is onzin.
Er zijn zeker 30+ van dat soort hostels als Saga-er zit niet echt veel verschil tussen, behalve in prijs/lokatie-kijk op sites zoals hostelbookers, hostelworld e.d.-of in elke reisgids.
velen ervan organiseren ook dagtripjes-soms zelfs naar wat onbekendere plekjes
Ik bezocht bvb ook PINGYAO-in Shanxi, dat nog wordt beschreven als ongerept UNESCO heritage 19e eeuws dorpje-het is een stad met ‘'slechts’' 250.000 sjinezen (=groter als Utrecht), en met 2 toch wel gerestaureerde in oude staat teruggebrachte straatjes/torens etc-ligt overigens 7/800 km van BJ-een leuke nachtreis per trein. Maar inderdaad-het wekt de indruk nog van een dorp.
Vanuit BJ ben ik eens-zomaar-met metro+aan lange buslijn naar ‘'buiten’' gereden tot eindpunt-kost nog geen €-duurt zo'n 3 uur totaal-en je ziet, echt waar, ALLEEN maar gebouwen, huizen, flats in aanbouw etc.-en dat voor 80/90 km lang vanaf centrum BJ.
in mijn idee snak je in febr. na een dag buiten enkel naar overdekte, van goeje AC=warmte voorziene en geen gure winden hebbende winkelcentra-en daar heeft BJ er ook 100en van. die hutongs-vaak WC/bad via buiten te bereiken-laten dus zien hoe afzien het was voor maopak sjinees!
Dag Anna,
Beijing in de winter is koud maar ook heel mooi. Grote delen van de winter is de lucht namelijk knalblauw en als het zonnetje schijnt valt het reuze mee met die temperaturen, weet ik uit eigen ervaring. Als ik jou was zou ik bij goed weer in elk geval naar de Muur gaan. Er zijn verschillende plekken waar je de muur kunt beklimmen. De meest bekende en toeristische zijn de Muur bij Badaling en Mutianyu. Een heel mooi en rustig stuk van de muur en veel minder bekend is de muur bij Simatai, een indrukwekkend deel van de Muur met veel wachttorens. Sinds afgelopen september is er een snelweg die direct naar dit deel van de Muur gaat, dus het is in een paar uur te bereiken. Populair is trouwens ook een wandeltocht over de Muur van Jinshanling naar Simatai, een (vrij zware) tocht van ongeveer 10 km. De meeste hotels kunnen zo'n tour voor je regelen. Cuandixia kan inderdaad moeilijk te bereiken zijn in februari. Shanhaiguan in de winter zou ik afraden, dat is vooral leuk met mooi weer. Als je een beetje uit de drukte wil, zou je naar het Zomerpaleis kunnen gaan en dan rond het (in februari ongetwijfeld bevroren) meer lopen. Dan is er nog het Park van de Geurende Heuvels (Xiangshan) waar je kunt wandelen en daar zijn ook een paar mooie tempels en een Botanische Tuin. Op 14 febrauri is het trouwens Chinees Nieuwjaar, als je er in die periode bent moet je zeker naar een Tempel Fair gaan, bijvoorbeeld bij het Park van het Altaar van de Aarde. Nog een tip is het kunstdistrict 798, een voormalig fabrieksterrein waar zich heel veel kunstenaars en galeries hebben gevestigd. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt!
Hoi Anaa,
Ben je je er bewust van dat je om en nabij chinees nieuwjaar (chunjie) in China bent?
Dit houdt in dat er samen met jou nog 500 miljoen (zo niet meer) Chinezen door China aan het reizen zijn! Houdt hier rekening mee en ga er vanuit dat tickets (trein, bus, vliegtuig) zeer moeilijk verkrijgbaar zijn. Misschien is het verstandig Beijing als basis te gebruiken voor wat dagtripjes. Om je een idee te geven… Ik weet dat er in 2007 2 miljard tickets zijn verkocht in de week voorafgaande en de dagen na chinees nieuwjaar.
Veel plezier en reis met je hart
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?