• Karin

Hallo allemaal,

Wij hopen binnenkort te mogen afreizen naar China.

Nu had ik een aantal vragen;

- Is er internettoegang in de hotels?

- Is dit (ook) wireless?

- Wat kost dit?

- Kan je je eigen laptop aansluiten?

- Wat zijn de ervaringen met bellen via Skype vanuit de hotels?

Hoop graag op veeeel reacties

Thanks

Karin

• brian37

- Er is internettoegang. Sommige sites zijn niet toegankelijk.

-Sommige wel maar de meeste hotels vanaf 2 sterren, werken nog nog met een Lan-kabel.

-gratis of een kleine vergoeding

-Je kan je eigen laptop gebruiken maar neem voor de zekerheid je eigen Lan -kabel mee.

Skype is een van programma`s die “verboden” zijn.

Mijn hostel, Holly Hostel, in Chengdu probeerde Skype te installeren. Ze waren dagen mee bezig. Het is niet gelukt.

Een alternatief is gewoon een Chinese telefoon aanschaffen nemen. Je gaat naar China Mobile met je paspoort. Je betaalt 50-60 RMB voor je Sim kaart. Het is 4.6 RMB per minuut naar het buitenland bellen. Je Sim kaart is 1 jaar geldig.

• ils

Afgelopen februari was ik in Hohhot (binnen Mongolië) en Beijing en in beide plaatsen werkte Skype toen (nog) prima. Ik had het programma op mijn eigen laptop geinstalleerd.

In het eerste hotel moest ik met een lankabeltje internetten, in het 2e hotel was er draadloos internet. Beiden even goed.

Zelf heb ik altijd een Chinese Sim bij mij en laat ik mij bellen door het thuisfront. Via telestunt of soortgelijke goedkope aanbieder voor 1-3 cent per minuut. Neem een simlock vrije mobiel mee, koop een Chinese Sim (kan al op de airport, maar ook in vele shopjes) en je bent altijd bereikbaar.

succes