Chinareis

• vrijthof

Wij hebben plannen om naar china te gaan dec/jan a.s. voor 25 dagen Enkele praktische vragen.

goede periode/weer. heighlights route voorbeeld, tussenvluchten/trein. bvb dank

• ils

Dit is wel een hele ruime vraag.

highlights route: haal een paar reisgidsen bij het reisbureau of ga eens googlen op de standaard Chinareizen dan krijg je een idee wat er te zien is en waar jouw interesse naar uitgaat. Voor verfijning is dit forum een prima optie.

het weer wisselt tussen 20 graden onder nul in het noorden en 20 graden boven nul in het zuiden. www.wunderground.com kun je plaatsen ingeven en je krijgt dan de geschiedenis van de weer voor de periode die jij wenst.

Binnenlandse vluchten www.elong.net en www.english.ctrip.com (kun je ook hotels reserveren)

treinreizen koop je het goedkoopst ter plaatse routes vind je op http://www.travelchinaguide.com/china-trains/

Verder koop of leen een Lonely Planet China voor heel veel informatie, bus/trein mogelijkheden en bezienswaardigheden.

succes

• gerschoenmakers

Ben zelf vele malen in China geweest!! Ook een keer (in 2008) in Januari….maar dat doe ik waarschijnlijk nooit meer…Veel te koud….en te veel ongemak…!!!

Dat was dat jaar dat veel chinezen niet op tijd naar huis konden vanwege de extreme omstandigheden…

Dus ik denk dat die periode de verkeerde is..!!

Groeten

Ger..

• ils

Ik ben het niet helemaal met je eens. Ja het is erg koud en ja je kunt het dus heel slecht treffen.

Ben zelf meerdere malen in de winter in China geweest. Beijing en andere noordelijke steden is echt heel koud, maar toch kun je over het algemeen goed op stap, mits je je goed kleed. Je moet wel van de koude houden zal ik maar zeggen.

(persoonlijk heb ik het liever ver onder nul dan zomers Beijing met ver boven nul)

Als je de reis meer richting zuidelijke provincies richt (Kunming, Guangxi, Guangzhou, Shanghai, Zhejiang en het eiland Hainan zijn volgens mij prima te bereizen, niet te koud (mijn ervaring allemaal boven nul).

Op wunderground kun je een goede indicatie krijgen van de temperaturen in de reisperiode.