shanghai

• henkw

wij zijn binnenkort door een tussenstop vijf dagen in Shanghai; twee dagen lijkt ons genoeg om iets van de stad te zien en waarschijnlijk zijn we dan ook de drukte wel zat; dus drie dagen over om nog iets anders te doen. Onze vraag is: heeft iemand een goede suggestie ? We zijn nooit eerder in China geweest.

• ils

Vanuit Shanghai kun je leuke dagtrips maken naar Suzhou of Zhouzhuang. De eerste is beroemd om haar tuinen, de tweede is een waterstadje.

Vanuit Shanghai kun je ook eenvoudig met bus of trein naar Hangzhou een mooie stad waar veel leuks te zien is en je lekker kunt wandelen of fietsen langs het West Lake, tempels bezoeken, thee en zijdemuseum en veel groen.

Ik heb zelf net de National Geographic Sjanghai doorgespit. Ik kan hem aanraden veel leuke wetenswaardigheden over Shanghai en ruime aandacht voor Suzhou en Hangzhou en andere bezienswaardigheden in de omgeving van Shanghai.

succes

• henkw

bedankt Ils; ik zal de National Geographic eens bekijken. Heb je het over een recent uitgekomen nummer ? En weet iemands iets van PuTuo Shan ?

• ils

Ik heb het niet over de maandelijkse NG, maar over een reisgids die door hen wordt uitgegeven (heet : NG reisgids Sjanghai)

Putuoshan staat hier ook in. Ben er zelf nooit geweest, maar lijkt mij wel een bijzondere plek. Je kunt er met de boot komen vanuit Shanghai en vanuit Ningbo volgens mij.

succes