Ben inmiddels 3x met mijn gezin naar China geweest, waarbij ik iedere keer alles zelf heb geregeld.
Wel zorg ik altijd voor een gedegen voorbereiding. route, hotels (hostels vinden wij leuker en handiger ivm de contacten en hulp die je daar kunt krijgen), vliegtickets boek ik van tevoren en ook maak ik een globaal dagprogramma.
Ik doe steeds een “stukje” China want er is genoeg te zien waar je ook begint en ik vind het zelf zonde van de tijd om van hot naar her te reizen.
Op de site www.chinarootsenreizen.nl en www.reisinfochina.nl vind je handig tips.
Een gids heb je eigenlijk niet nodig of je moet het zelf prettiger vinden om steeds iemand in de buurt te hebben. Met een beetje lef en geduld kun je echt alles zelf regelen. Zoals ik al schreef kunnen hostels je wel erg helpen bijvoorbeeld door het boeken van je treintickets, tours naar bezienswaardigheden of het huren van een auto met chauffeur etc etc
Binnenlandse vliegtickets en hotels boek je makkelijk via www.english.ctrip.com en www.elong.net
Zelf heb ik veel aan de reviews die je op internet vindt van de vele hotels en hostels in China en natuurlijk aan de China forums.
Reis je met jonge kinderen zorg dan voor voldoende speelruimte, dus neem de tijd voor een potje badminton in het park of gewoon even lekker spelen. Ik neem aan dat je in de zomervakantie wilt gaan? Weet wel dat het dan ontzettend heet kan zijn, daar moet je wel tegen kunnen. Tip: neem in de zomer Kunming (provincie Yunnan) op in je reisschema dat is de stad van eeuwige lente dus altijd heerlijk weer, neit te warm.
Succes