Hallo
Wie kan mij helpen, ik heb een Chinese vriendin en we willen graag trouwen, en ik wil me permanent in China vestigen, wie kan me daarbij helpen wat ik moet regelen , alvast bedank
Hi marwat,
Ik en mijn Hollandse vrouw, wonen al meer dan 8 jaar in China en dat kan omdat ik
Chinees studeer en voor de Olympische Spelen kon je een jaar visum krijen, dat was
met de Spelen veranderd, maar vandaag is het mogelijk om visum voor 3 maanden te
krijgen, of te studeren en nu kom ik tot jouw vraag?
Als jouw chinese vrindin uit China komt en je trouwd met haar kan je omdat je met
haar getrouwd bent in de plaats waar zij vandaan komt steeds een jaar visum vernieuwen
en zo kan je altijd in China verblijven, wil je zeker zijn van wat ik je schrijf kan je ook naar
de Ambassade in Den Haag gaan om raad te vragen. Nog beter is gewoon naar China gaan
waar je vrindin vandaan komt en dan navraag doen bij de Chinese Politie in die stad en dan
weetje meer. Ik denk ook dat als je met haar trouwd je dat ook moet laten bevestigen in
haar stad of in China, zo krijg je een offiecieel document en dat lijkt mij de beste weg om
in China te kunnen verblijven, groetjes Hans van Veelen.
ook zeggen ze mijn AOW wordt niet betaald, als ik in china ga wonen.
Dat is de halve waarheid.
Volgens de soc.verz.bank krijg je volledige AOW als je woont in een land waar een overeenkomst mee is.
Met landen waar geen overeenkomst mee is, krijg je maar 50%.
stuur deze vraag maar eens naar beijing2008
zijn mailadres is lonelydolfin@hotmail.com
Deze man is heel goed op de hoogte hoe het zit met buitenlandse partners en wat daarmee samenhangt
ja… eeen makkelijke vraag. Maar wel eens nagedacht wat je daar zou willen gaan doen. (Of je hebt de staatsloterij gewonnen) Voor een benodigd visum moet je eens kijken op de site van de chinese amabssade.
Voor 2 maanden zal het wel lukken. Globaal is het land na de spelen bijna op slot voor arbeidskrachten van buiten
Een visum voor werk (Z-visum) ja dat wordt lastig.
Niet ouder dan 24 jr (kan zijn 23) min. HBO opleiding. en tot slot een werkegevr vinden die bij de overheid moet aantonen dat hij echt niet zonder jou kan…….. komen er n hier jaarlijks 100 van een opleiding daar bijna 10.000 studenten.
Voor jezelf beginnen? Als je niets weet van cultuur en het land en betalingen voor diensten. Niet aan beginnen. Al ben je nog zo slim de kans dat je in deze hoek de boot in gaat is groot.
Daarnaast liggen de verdiensten stukken lager (niet een beetje) nagenoeg geen soc.voorzieningen,
Advies
Ga eerst eens (alleen) kijken. want het is een prachtig land en loop eens bij een bedrijf binnen en kijk of je met hen in contact kan komen. want lang niet iedereen spreekt engels
Maar zeg nooit NOOIT. wie weet lukt het je wel
Veel suc6
hello
ben reeds 4 jaar getrouwd, in china, heb een gelegaliceerde trouwakte
mijn vrouw is ook in geschreven hier, maar uiteraard nog geen sofinummer
toch wil ik overwegen om in china te gaan wonen
de jaren die ik nog heb, mijn leeftijd 70
mijn vrouw woont in ShenZhen , vlakbij Hongkong
en is het mogelijk een adres aan te houden hier, bij wie?????
geef dat geen problemen, want je moet je uitschrijven bij de gemeente
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?