H1N1 problemen China?

• MGeraads

Binnekort ga ik naar China. Iemand enig idee hoe de chinese regering staat tegenover de mexicaanse griep? Mijn vriendin gaat eerst 11 dagen naar Canada voor haar werk. Krijgen wij dan geen problemen als we het land binnen willen komen of valt dit wel mee?

Alvast bedankt voor iedereen die me hier wat over kan zeggen!

Groet,Maurice

• www.chinese-connection.nl

Beste Maurice,

De Chinese regering gaat erg zorgvuldig om met de Mexicaanse griep. Op dit moment wordt een aantal voorzorgsmaatregelen getroffen zoals het registreren van temperatuur en het desinfecteren van vliegtuigen, maar het uitsluiten van toeristen is daarin nog niet opgenomen. Je kunt dus probleemloos naar China reizen, mits je je gezondsheidsformulieren goed in kunt vullen ( ofwel: geen koorts, geen klachten, etc).

Tevens kun je navraag doen als je je visum ophaalt. De ambassade zal je kunnen vertellen wat de laatste ontwikkelingen op dit gebied zijn

Fijne reis!

MvG Rhana Tersteeg

• MGeraads

Het visum was al geregeld voor dat dit hele gedoe bekend werd. We zullen afwachten, en hopen dat ze geen klachten krijgt, want 1 juli komt ze terug uit Canada en 7 juli vliegen we naar Beijing. Maar dacht misschien krijgt ze problemen als ze canadees stempeltje in haar paspoort heeft.

Groet, Maurice

• ils

http://www.hollandinchina.org/

Hier staat het laatste nieuws voorzover bij de ambassade bekend.

• Marij

Even een schop omhoog.

Ik zag een geweldige aanbieding voor 8 dagen Beijing half december, maar de restricties rondom de Mexicaande Griep doen me nu weer erg twijfelen aangezien ik in augustus in de VS ben geweest. Omdat het maar een korte trip is, hoe groot is de kans dat ik Beijing geeneens te zien krijg?

Let op: Iedereen met een stempel van de USA of Mexico in zijn paspoort van na 1 april moet vanaf nu een brief in het Engels bijvoegen bij de visumaanvraag, waarin zij toestemmen medisch onderzocht te worden bij aankomst in China en eventueel 7 dagen in quarantaine geplaatst worden.

2) Bij binnenkomst in China:

Op alle internationale vluchten die in China arriveren (ook vanuit Hong Kong) worden de passagiers al in het vliegtuig door de luchthavenautoriteiten één voor één op temperatuurverhoging gecontroleerd. Dit geldt eveneens voor binnenkomst met andere vervoermiddelen, zoals bussen of auto’s. Vervolgens vindt ook op de luchthaven nog extra controle plaats van de ziekte-informatiebriefjes die in het vliegtuig zijn uitgedeeld en door de reizigers ingevuld. Daarbij vindt wederom temperatuurscontrole plaats en dit alles leidt op de luchthavens, maar ook op treinstations, tot soms grote vertragingen en chaotische toestanden. Mocht er een passagier met koorts in vliegtuig of bus zitten, dan zullen de lokale autoriteiten doorgaans besluiten om als voorzorgsmaatregel alle mensen die enkele rijen voor én achter betrokkene hebben gezeten (en in sommige gevallen zelfs álle passagiers en bemanning) in een hotel in quarantaine te plaatsen terwijl de patiënt naar een ziekenhuis wordt overgebracht voor onderzoek. In het hotel zal iedereen in ieder geval meerdere malen per dag op temperatuursverhoging worden gecontroleerd.