Vluchten juli 2009

• Maurice Geraads

Is het beste om voor juli 2009 binnenlandste vluchten ter plaatse te boeken, of is het dan drukke periode? Ik belde gisteren met Hainan Airlines en die zeiden mij dat het beste was om 2 weken van tevoren te boeken, klopt dit wel? Zijn er dan nog tickets beschikbaar tegen scherper tarief?

Groet,Maurice

• Jeremy

In China is het hoe later het boekt, hoe goedkoper de tickets zijn onder voorbehoud dat de vluchten neit zijn uitverkocht. Meer dan 2 weken van te voren , is gewoon de volle mep betalen die door de overheid vastgestelt prijzen zijn.

Maar populaire toeristen route zakken waarschijnlijk niet in prijs in juli. Je kan onder andere denken aan vluchten naar en van Xian, of tussen beijing en shanghai. Anders kun je de prijzen in de gaten houden via elong.net of ctrip.

• Maurice Geraads

Bedankt voor je reactie Jeremy,

Is het gewoon betrouwbaar om te boeken via ctrips, en wat houden de kortingsprijzen in? Er staan namelijk een aantal leuke opties, wat nog goedkoper uit zouden vallen als de trein pakken….

• china

elong.net en ctrip zijn betrouwbare websites. Zelf heb ik ervaring met elong tot grote tevredenheid. Zowel voor het boeken van vliegtickets als voor hotelboekingen.

De discountprijzen zijn de prijzen die je betaalt, er komen nog wel boekingskosten bij. Als je op het juiste moment boekt (gewoon iedere dag even kijken wat de prijzen doen en dan op het juiste moment toeslaan) kan vliegen goedkoper zijn dan de trein. Vorig jaar had ik tickets met 75% korting.

• Maurice Geraads

Maar er zitten dus geen addertjes onder het gras bij deze sites? Want als vliegen ongeveer net zo duur is als met trein dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. En werken deze sites met etickets??

• china

e tickets als je betaald per credit card (papiertje met je naam en een ticketnummer, meer is het e-ticket niet)

je kunt ook je tickets naar je hotel laten brengen en dan contant betalen, maar ja dan moet je weer net op dat moment in je hotel zijn.

Betalen per credit card vond ik eerst eng en was even lastig (handtekening zetten op een formulier, inscannen en terugsturen) maar de volgende keren ging het soepel.

Ik heb nooit van addertjes gehoord bij deze organisaties.

• Jeremy

Het zijn gewoon betrouwbare websites. Het zijn ook goede manieren om de prijzen in de gaten te houden. Elong en ctrip bestaan al heel lang.

En als je online de trein probeert te boeken, dan betaal je ook altijd teveel natuurlijk. Afhankelijk van welke website je boekt, het zijn voornamelijk toeristen die treinen online boeken. Wat in China kan je bijvoorbeeld nooit eerder dan 10 dagen van te voren een trein kaartje halen.

Trein is op zich een goede optie als bijvoorbeeld nachttreinen. De route tussen shanghai en beijing is een van de drukste route wat treinen betreft. De slaaptreinen zijn goed te doen en je komt erg uitgerust aan.