binnenlandse vluchten

• hans

hallo,

Wij gaan in oktober een maand door China reizen en willen dan ook vliegen van Beijing naar Guilin en vanuit daar naar Lijiang( via Kunming?), de planning nu is dat de vluchten precies in de 1e week van oktober vallen wanneer de chinezen ook vakantie hebben , weet iemand of het verstandig is om de vluchten vooraf te boeken bv.via Ctrip of eLong en maakt het nog wat uit met welke maatschappij we zullen vliegen,bv. China Air of China Southern Airlines?

alvast bedankt,

groet Hans

• Jeremy

Van te voren boeken kan wel als je heel zeker wilt zijn van je reis. Maar tot een week voor vertrek betaal je bijna altijd de volle prijs voor de vlucht, ongeacht of je nu wel eerder boekt of niet. Maar anders zou ik ter plekke gewoon proberen te regelen.

• Wim Trommel

Als de chinezen vakantie hebben kan het reizen lastig zijn. Ik zou zeker zo vroeg mogelijk boeken. Maar dat is niet het enige probleem, in alle touristische plaatsen kun je over de hoofden lopen. Ik zou overwegen wat later te gaan.

Met CTRIP heb ik overigens een slechte ervaring bij het reserveren van een hotel.

En bellen met CTRIP is verrekte lastig, want je wordt eerst tig keer doorverbonden voordat je iemand aan de lijn hebt die verstaanbaar engels spreekt.

• hans

Bedankt voor je reactie, we denken er sterk over om inderdaad vooraf de tickets te regelen, zou je een maatschappij kunnen aanraden of maakt het niet zoveel uit met wie je vliegt?

De periode veranderen is helaas geen optie, we beginnen met de transmongolie express en komen eind september in Beijing aan,daar willen we een dag of 5 blijven en dan gaan rondtrekken.Weet iemand een leuk guesthouse/hostel in Beijing ?

groet Hans

• Maurice Geraads

Beste Hans, Ik ben vorig jaar zelf naar Templeside Courtyard geweest, op 3 km van de verboden stad en tiananmen square. Werkelijk schitterend hostel, rustig gelegen in een hutong, geen last van drukke verkeer, en vriendelijk personeel. Ik ga er dit jaar weer heen, een echte aanrader.

Groet, Maurice

• Jeremy

Je kan beter voor een van de budget hotels gaan zoals jinjiang inn, motel168 en nog een paar anderen. Die zijn kwalitatief redelijk ok en voor 200 yuan heb je een kamer voor 2. Het is er gewoon schoon en veilig, en daar gaat het meestal toch om bij een budget hotel. Check sinohotel voor de keuzes.

• wim en Josephine

Hans, In Beijing: Op nar ''Far East Youth Hostell!!!

sfeervo vooral het oude deel. Nieuwe stuk al veel moderner. Niet ons idee van hostell.

keuken in oude deel voortreffelijk.hans schreef:

>

>

> Bedankt voor je reactie, we denken er sterk over om inderdaad

> vooraf de tickets te regelen, zou je een maatschappij kunnen

> aanraden of maakt het niet zoveel uit met wie je vliegt?

> De periode veranderen is helaas geen optie, we beginnen met

> de transmongolie express en komen eind september in Beijing

> aan,daar willen we een dag of 5 blijven en dan gaan

> rondtrekken.Weet iemand een leuk guesthouse/hostel in Beijing ?

> groet Hans