Beijing

• Michelle***

We willen een retourvlucht Beijing boeken en hebben 3 weken de tijd. Ik heb al veel tips en mooie routes gelezen hier op het prikbord en begrepen dat reizen met trein goed te doen is. Eventueel een binnenlandse vlucht behoort ook tot onze mogelijkheden. Maar wat is reisbaar in dit tijdsbestek? Het wordt onze eerste keer China, dus ik vind dat erg lastig inschatten. Alle tips zijn welkom!

• Marian

Kijk eens in een gids van bv OAD en Holland I dan zie je ongeveer treinduur en kosten binnenlandse vluchten enz.Dan heb je een beetje idee van reisduur met een trein.Je hoeft daar niet te boeken,want via direct boeken via internet ben je goedkoper uit,maar je krijgt een beetje indruk

• china

Het ligt ook erg aan wat wil je. Zo veel mogelijk highligts bekijken en veel kilometers maken of de tijd nemen om plekken goed te bekijken.

De reizen in de meeste reisgidsen zijn in mijn ogen ADHD reizen (alle dagen heel druk) en geven nauwelijks de tijd om op je gemak het echte Chinese leven te bekijken. Ze hoppen van de ene must see naar de andere. Ik zou minimaal 1 à 2 dagen extra per plaats extra nemen om rustig rond te kijken.

treintijden vind je o.a. op http://www.travelchinaguide.com/china-trains/ en vliegroutes etc op www.elong.net

De Lonely planet is ook leuk, handig en nuttig bij de voorbereiding van je reis, geeft ook een goede indruk van wat je waar kunt doen,zien en de reisafstanden per bus en trein.

Veel plezier bij de voorbereiding

ils

• conny schouten-diepenbroek

Hoi,

Wij vertrekken in mei en gaan voor het eerst drie weken naar China.

Ik ben ook begonnen door bij het reisbureau eerste alle Chinagidsen te halen en te kijken waar ze allemaal naar toe gaan bij een rondreis. Wij houden zelf niet zo van rondreizen vandaar dat wij alles op eigen gelegenheid gaan doen. We spannend maar erg leuk.

We starten in Beijing, nemen na een paar dagen de nachttrein naar Xi'an, vervolgens gaan we nog naar Lijiang, Kunming, Guilin en vliegen vanaf Hong Kong weer terug naar Nederland.

We hebben de hotels via Arke geboekt net als de treinreis (we wilden nl. een luxe slaapplaats in een cabine voor twee). Alle binnenlandse vluchten heb ik gisteren geboekt via www.elong.net. Dat gaat heel makkelijk.

succes met de route en alvast fijne vakantie.

• Elizabeth

hoi,

Mijn zus en ik zijn in Januari ook voor ongeveer 3 weken in China geweest. We zijn in Beijin geweest en daarna zijn we naar het zuiden gevlogen naar Chengdu. Vervolgens, Lijiang, Dali, Kunming, Guilin en Yangshou. Van te voren hadden we ook lang gezocht naar de juiste reis, maar uiteindelijk hebben we besloten om alleen het zuiden te doen. We vonden het erg mooi! We hebben niks geboekt van te voren, terplekke vliegtickets geboekt of bussen geboekt. Vaak wel met behulp van het hostel waar we bleven.

In iedergeval kun je in 3 weken tijd heel veel zien!

Op mijn site staan wat foto's en een reisverhaal.

www.elizabeth-ontheroad.nl

Heel veel plezier!

groetjes Elizabeth

• wim en Josephine

vorig jaar vanuit Shanghai in 3 weken op eigen gelegenheid rond de highlights van china gereisd. In beijing aansluitend nog 6 dagen olympische spelen en sightseeing.

Onze ervaringen?: SUPER!

gereisd met enkele binnenlandse vluchten bus ( Yangzhou-Dali) en nachttrein Xián - Beijing.

Als ik begin te vertellen hou ik niet meer op denk ik.

Om een indruk te krijgen van onze reis kun je een blik werpen op onze reissite:

famvangestel.web-log.nl

Heel veel plezier met de voorbereidingen. als je vragen hebt, mail gerust.

gr. Wim